Płatne telewizje będą rosły, ale wolniej niż wideo w sieci

Rosnąca popularność płatnej naziemnej telewizji cyfrowej, IPTV i internetowego wideo (OTT) nie osłabią na razie ani kablówek ani platform satelitarnych – prognozuje PwC w najnowszej edycji swoich prognoz dla rynku mediów i rozrywki.Ta ostatnia usługa będzie jednak najszybciej rosła w siłę w ciągu najbliższych czterech lat i w 2018 roku poziomem przychodów przegoni np. płatną naziemną telewizję cyfrową.

Publikacja: 05.06.2014 07:00

Płatne telewizje będą rosły, ale wolniej niż wideo w sieci

Foto: ROL

Tak wynika z najnowszego raportu z prognozami dla rynku mediów i rozrywki, jaki opublikowała wczoraj firma PwC. Według jej analityków liczba klientów płatnej telewizji na świecie (w tym także abonentów usług płatnej naziemnej telewizji cyfrowej) zwiększy się na świecie między tym i 2018 rokiem o prawie 13 proc. do 935,5 mln. Ich wpływy z abonamentów opłacanych przez widzów urosną w tym czasie o 14 proc. do 236 mld dol. – Ten wzrost pokazuje, że płatna telewizja jest w dobrej kondycji wspierana przez działania podjęte w odpowiedzi na takie zjawiska jak serwisy OTT – podają analitycy PwC. Te działania to np. uruchamianie serwisów VoD lub własnych multiscreeningowych ofert wideo. Wpływy z serwisów wideo oferowanych przez operatorów telewizji w trybie na żądanie sięgną w 2018 roku już prawie 10 mld dol., podczas gdy w tym roku będą warte jeszcze 7,38 mld dol.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10