Strategy Analytics: 6 na 10 telefonów to smartfony

Publikacja: 30.10.2013 13:39

417,8 miliona telefonów komórkowych pojawiło się na rynku w III kwartale 2013 roku. To o 7 proc. więcej niż w poprzednim roku. 251 milionów urządzeń to smartfony, których udział w światowym rynku nieprzerwanie rośnie. Tym razem jest to 45,5 proc. w stosunku do zeszłorocznych zestawień za ten sam okres.

Firma badawcza Strategy Analytics w raporcie dotyczącym sprzedaży globalnej telekomunikacyjnych urządzeń mobilnych wskazuje, że przewaga sprzedaży smarftonów nad tradycyjnymi telefonami jest coraz wyraźniejsza, ale nie widać tendencji do całkowitego wyparcia tradycyjnych słuchawek.

Liderem sprzedaży jest koreański Samsung, który sprzedał ponad 120 milionów swoich urządzeń (17 milionów więcej niż rok temu)  co daje mu 28,7 proc udział w światowym rynku. Rekordowa była sprzedaż Samsunga w segmencie smart, w którym do koncernu należy aż 35,2 proc. wszystkich wprowadzonych na rynek sprzętów. 55 proc. wzrost przełożył się na 88, 4 miliona sprzedanych przez trzy miesiące urządzeń.

Drugiego miejsca wciąż broni Nokia, która wprowadziła na rynek 64,6 miliona urządzeń czyli o ponad 18 milionów mniej niż rok wcześniej. Taki wyniki daje koncernowi 15,5 proc. udział w rynku telefonów komórkowych. W zestawieniu dotyczącym smartfonów Nokia ze sprzedażą 8,8 milionów sztuk Lumii zajmuję 7 miejsce.

Najniższe miejsce na podium zajęli Amerykanie spod logo nadgryzionego jabłka, którzy sprzedali 33,8 miliona telefonów, 6,9 miliona więcej niż rok wcześniej. Zwiększyli tym samym swój kawałek tortu udziału w rynku z 6,9 do 8,1 proc. W kategorii smartfonów Apple zajmuje pozycję drugą, z 26 proc. wzrostem i 13,4 proc. udziałem. Warte odnotowania jest, że całkowita sprzedaż koncernu to sprzedaż smartfonów, ponieważ producent nie zdecydował się na wpuszczenie w obieg tradycyjnych słuchawek.

Czwartą pozycję w sumarycznej sprzedaży zajmuje LG z 4,4 proc. udziałem w rynku. 18,3 miliona sprzedanych urządzeń jest wynikiem o 3,9 miliona lepszym niż w zestawiony w raporcie sprzed roku wynik. Podobnie LG wypada w segmencie inteligentnych telefonów ze sprzedanymi 12 milionami smartfonów i wzrostem o 71 proc. w stosunku do poprzedniego zestawienia za III kwartał 2012.  Obecny udział w rynku to 4,8 proc..

Ostatnie miejsce w zestawieniu należy do Huaweia. Chińczycy sprzedali 14,6 telefonów, co dało im 3,5 proc. udziału w globalnej sprzedaży. 12,7 milionów stanowiły smartfony, co dało koncernowi trzecie miejsce w zestawieniu najchętniej kupowanych produktów tej grupy. Sprzedaż wzrosła o 57 proc. co przełożyło się na 5,1 proc. udział w rynku światowej sprzedaży inteligentnych słuchawek.

W zestawieniu najczęściej wybieranych smartfonów stawkę uzupełnia Lenovo, których urządzenia znalazły uznanie u 10,8 milionów osób. Daje to firmie 4,3 proc. rynku.

417,8 miliona telefonów komórkowych pojawiło się na rynku w III kwartale 2013 roku. To o 7 proc. więcej niż w poprzednim roku. 251 milionów urządzeń to smartfony, których udział w światowym rynku nieprzerwanie rośnie. Tym razem jest to 45,5 proc. w stosunku do zeszłorocznych zestawień za ten sam okres.

Firma badawcza Strategy Analytics w raporcie dotyczącym sprzedaży globalnej telekomunikacyjnych urządzeń mobilnych wskazuje, że przewaga sprzedaży smarftonów nad tradycyjnymi telefonami jest coraz wyraźniejsza, ale nie widać tendencji do całkowitego wyparcia tradycyjnych słuchawek.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy