Mobilne aplikacje płatnicze mają lepsze perspektywy niż NFC

NFC to dobra technologia, ale nie rozwiązuje problemów, jakie mają sprzedawcy i klienci. Dlatego nigdzie na świecie nie zdobyła masowej popularności. I choć o płatnościach zbliżeniowych jest głośno w mediach, to mobilne aplikacje płatnicze mogą się pochwalić dziś większymi sukcesami – przekonuje Damien Perillaut, szef PayPala na Europę Środkowo-Wschodnią

Publikacja: 18.02.2013 07:00

Mobilne aplikacje płatnicze mają lepsze perspektywy niż NFC

Foto: ROL

Obecnie  już kilkanaście procent ruchu w internecie generowane jest przez urządzenia mobilne. A są kraje, takie jak Indie, gdzie w internecie do surfowania w sieci częściej używają smartfonów i tabletów niż komputerów.  Wynika to z prostego faktu, że na te ostanie wielu mieszkańców Indii po prostu nie stać. W przypadku smarfonów skala tego problemu jest znacznie mniejsza.

– To powoduje, że coraz częściej do zakupów w sieci wykorzystuje się właśnie smartfony i tablety,  a co za tym idzie skokowo rośnie wartość  płatności mobilnych. A liderem są właśnie kraje azjatyckie – mówi Damien Perillaut.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce