Te marki hakerzy wykorzystują najczęściej do podszywania się i kradzieży

Cyberprzestępcy, chcąc wykraść dane, najchętniej podszywają się pod znane marki portali społecznościowych oraz firmy technologiczne.

Publikacja: 23.07.2022 01:45

Te marki hakerzy wykorzystują najczęściej do podszywania się i kradzieży

Foto: Adobe Stock

W ostatnich miesiącach blisko połowa (45 proc.) ataków tzw. phishingowych, wykorzystujących właśnie rozpoznawalne brandy, była opatrzona logo LinkedIn – wynika z badań Check Point Research. Ale hakerzy chętnie sięgają też po takie marki jak m.in. Microsoft (12 proc.), DHL (12 proc.), a także Amazon (9 proc.), Apple (3 proc.), czy Google i Netflix (po 1 proc.).

W kwietniu, maju i czerwcu analitycy Check Point Research zaobserwowali, że platforma społecznościowa dla profesjonalistów LinkedIn jest najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych, choć jej udział spadł z 52 proc. w I kwartale br. Największy, bo dwukrotny wzrost w II kwartale odnotował Microsoft. Eksperci podkreślają, że phishing wykorzystujący konta Microsoft stanowi zagrożenie zarówno dla osób prywatnych, jak i organizacji, bowiem zdobywając dane logowania do naszych kont hakerzy uzyskują dostęp do wszystkich aplikacji, które za nimi stoją, takich jak Teams czy SharePoint.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Bezpieczeństwo
Najpierw RODO, teraz NIS2 – firmy w obliczu zagrożeń i… kar
Bezpieczeństwo
Na czym polega nowe oszustwo "wangiri"? Szybko można stracić dużo pieniędzy
Bezpieczeństwo
Google zbierze jeszcze więcej danych o użytkownikach? Zmiany już 16 lutego
Bezpieczeństwo
Zarządy pod presją – nowe wyzwania w cyberbezpieczeństwie na drodze do NIS2
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Partnera
„Wydział” – czy serial może ochronić biznes?