„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 22.12.2024 07:03 Publikacja: 23.07.2022 01:45
Foto: Adobe Stock
W ostatnich miesiącach blisko połowa (45 proc.) ataków tzw. phishingowych, wykorzystujących właśnie rozpoznawalne brandy, była opatrzona logo LinkedIn – wynika z badań Check Point Research. Ale hakerzy chętnie sięgają też po takie marki jak m.in. Microsoft (12 proc.), DHL (12 proc.), a także Amazon (9 proc.), Apple (3 proc.), czy Google i Netflix (po 1 proc.).
W kwietniu, maju i czerwcu analitycy Check Point Research zaobserwowali, że platforma społecznościowa dla profesjonalistów LinkedIn jest najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych, choć jej udział spadł z 52 proc. w I kwartale br. Największy, bo dwukrotny wzrost w II kwartale odnotował Microsoft. Eksperci podkreślają, że phishing wykorzystujący konta Microsoft stanowi zagrożenie zarówno dla osób prywatnych, jak i organizacji, bowiem zdobywając dane logowania do naszych kont hakerzy uzyskują dostęp do wszystkich aplikacji, które za nimi stoją, takich jak Teams czy SharePoint.
Cyberzagrożenia przekształciły się z marginalnego ryzyka w poważne wyzwanie dla zarządów przedsiębiorstw. Na całym świecie powstają regulacje, które nakładają na firmy nowe obowiązki w zakresie cyberbezpieczeństwa.
W czasach, gdy cyberprzestępczość staje się bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek, ochrona firm nie może ograniczać się do technologii. Kluczowym elementem systemu bezpieczeństwa są ludzie.
Raport „Cyberportret polskiego biznesu” ujawnia niepokojący fakt: aż 52% pracowników w Polsce nie uczestniczyło w żadnym szkoleniu z tego zakresu przez ostatnie pięć lat. W obliczu dynamicznie rosnącej liczby cyberataków firmy pozostają wystawione na poważne ryzyko. Czy istnieje skuteczny sposób na zmianę tego stanu rzeczy?
Najważniejsze wyzwania związane z bezpieczeństwem w sieci i budowa świadomości na ich temat zarówno wśród obywateli, jak i w organizacjach były tematem debaty ekspertów.
Od tego, w jaki sposób specjaliści od cyberbezpieczeństwa wytłumaczą pracownikom reguły, zależy, czy te reguły będą stosowane na co dzień – mówi Paweł Jurek, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa z firmy DAGMA Bezpieczeństwo IT.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Dobrze zaprojektowana infrastruktura IT to dziś kwestia przetrwania dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw.
Jak przygotować się na ataki dezinformacyjne i jak z nimi walczyć, kiedy już do nich dojdzie? Zastanawiali się nad tym uczestnicy debaty zorganizowanej przez Gazetę Giełdy i Inwestorów „Parkiet”.
Producenci ciężarówek przygotowują się do wprowadzenia autonomicznych modeli i nowych aplikacji, które mogą stać się głównym źródłem zarobku koncernów motoryzacyjnych.
Amerykańskie władze rozważają wprowadzenie zakazu routerów firmy TP-Link, które są najlepiej sprzedającym się takim produktem w serwisie Amazon. Sprawdzają, czy miały swój udział w chińskich cyberatakach.
Rozwijany w Dolinie Krzemowej od niespełna trzech miesięcy start-up Macieja Szymczyka trafił pod skrzydła Y Combinator. Ten student UC Berkeley zamierza namieszać w amerykańskim sektorze obronnym.
Przed wyborami parlamentarnymi, które odbyły się w 2023 roku, hakerzy – mogący działać na rzecz rosyjskiego wywiadu – rozesłali 187 tysięcy SMS-ów z agitacją wyborczą — informuje "Gazeta Wyborcza”.
Dwie rodziny pozwały Character.ai, firmę specjalizującą się w sztucznej inteligencji, której chatbot miał zachęcać dzieci m.in. do samookaleczenia i przemocy wobec rodziców. To nie pierwsza sytuacja, kiedy boty zachowują się w szokujący sposób.
Osoby korzystające z elektronicznych usług ZUS w najbliższym czasie muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami. Dostęp do portalu i aplikacji będzie ograniczony. Przyczyną są prace serwisowe, które zaczną się 13 grudnia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas