Reklama

Te marki hakerzy wykorzystują najczęściej do podszywania się i kradzieży

Cyberprzestępcy, chcąc wykraść dane, najchętniej podszywają się pod znane marki portali społecznościowych oraz firmy technologiczne.

Publikacja: 23.07.2022 01:45

Te marki hakerzy wykorzystują najczęściej do podszywania się i kradzieży

Foto: Adobe Stock

W ostatnich miesiącach blisko połowa (45 proc.) ataków tzw. phishingowych, wykorzystujących właśnie rozpoznawalne brandy, była opatrzona logo LinkedIn – wynika z badań Check Point Research. Ale hakerzy chętnie sięgają też po takie marki jak m.in. Microsoft (12 proc.), DHL (12 proc.), a także Amazon (9 proc.), Apple (3 proc.), czy Google i Netflix (po 1 proc.).

W kwietniu, maju i czerwcu analitycy Check Point Research zaobserwowali, że platforma społecznościowa dla profesjonalistów LinkedIn jest najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych, choć jej udział spadł z 52 proc. w I kwartale br. Największy, bo dwukrotny wzrost w II kwartale odnotował Microsoft. Eksperci podkreślają, że phishing wykorzystujący konta Microsoft stanowi zagrożenie zarówno dla osób prywatnych, jak i organizacji, bowiem zdobywając dane logowania do naszych kont hakerzy uzyskują dostęp do wszystkich aplikacji, które za nimi stoją, takich jak Teams czy SharePoint.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Bezpieczeństwo
Cyberprzestępcy testują nasze wodociągi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Bezpieczeństwo
Cyberbezpieczeństwo? Często tylko na papierze
Materiał Promocyjny
Jak się bronić przed socjotechniką cyberprzestępców
Bezpieczeństwo
Jak manipulacja w sieci działa na nasz mózg
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Bezpieczeństwo
Pracownicy na celowniku cyberprzestępców
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama