Aktualizacja: 11.05.2025 22:00 Publikacja: 23.07.2022 01:45
Foto: Adobe Stock
W ostatnich miesiącach blisko połowa (45 proc.) ataków tzw. phishingowych, wykorzystujących właśnie rozpoznawalne brandy, była opatrzona logo LinkedIn – wynika z badań Check Point Research. Ale hakerzy chętnie sięgają też po takie marki jak m.in. Microsoft (12 proc.), DHL (12 proc.), a także Amazon (9 proc.), Apple (3 proc.), czy Google i Netflix (po 1 proc.).
W kwietniu, maju i czerwcu analitycy Check Point Research zaobserwowali, że platforma społecznościowa dla profesjonalistów LinkedIn jest najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych, choć jej udział spadł z 52 proc. w I kwartale br. Największy, bo dwukrotny wzrost w II kwartale odnotował Microsoft. Eksperci podkreślają, że phishing wykorzystujący konta Microsoft stanowi zagrożenie zarówno dla osób prywatnych, jak i organizacji, bowiem zdobywając dane logowania do naszych kont hakerzy uzyskują dostęp do wszystkich aplikacji, które za nimi stoją, takich jak Teams czy SharePoint.
Globalny rynek cyberbezpieczeństwa zdominowany jest przez USA i Izrael. Zawirowania w relacjach USA-Europa spraw...
Ponad jedna trzecia polskich firm… nie wie, czy prawidłowo wdrożyły zapisy RODO. Podobny skomplikowany proces i...
Krótki sygnał od nieznanego numeru – najczęściej z zagranicy. Głównie w nocy, żeby wzbudzić ciekawość. Możliwe s...
Google zapowiada zmiany, które wejdą w życie 16 lutego 2025 roku. Od tej daty użytkownicy będą śledzeni nie tylk...
Cyberzagrożenia przekształciły się z marginalnego ryzyka w poważne wyzwanie dla zarządów przedsiębiorstw. Na cał...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas