Te marki hakerzy wykorzystują najczęściej do podszywania się i kradzieży

Cyberprzestępcy, chcąc wykraść dane, najchętniej podszywają się pod znane marki portali społecznościowych oraz firmy technologiczne.

Publikacja: 23.07.2022 01:45

Te marki hakerzy wykorzystują najczęściej do podszywania się i kradzieży

Foto: Adobe Stock

W ostatnich miesiącach blisko połowa (45 proc.) ataków tzw. phishingowych, wykorzystujących właśnie rozpoznawalne brandy, była opatrzona logo LinkedIn – wynika z badań Check Point Research. Ale hakerzy chętnie sięgają też po takie marki jak m.in. Microsoft (12 proc.), DHL (12 proc.), a także Amazon (9 proc.), Apple (3 proc.), czy Google i Netflix (po 1 proc.).

W kwietniu, maju i czerwcu analitycy Check Point Research zaobserwowali, że platforma społecznościowa dla profesjonalistów LinkedIn jest najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych, choć jej udział spadł z 52 proc. w I kwartale br. Największy, bo dwukrotny wzrost w II kwartale odnotował Microsoft. Eksperci podkreślają, że phishing wykorzystujący konta Microsoft stanowi zagrożenie zarówno dla osób prywatnych, jak i organizacji, bowiem zdobywając dane logowania do naszych kont hakerzy uzyskują dostęp do wszystkich aplikacji, które za nimi stoją, takich jak Teams czy SharePoint.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Materiał Promocyjny
Kluczem do bezpieczeństwa IT dywersyfikacja dostawców. Warto postawić na europejskie firmy
Bezpieczeństwo
Najpierw RODO, teraz NIS2 – firmy w obliczu zagrożeń i… kar
Bezpieczeństwo
Na czym polega nowe oszustwo "wangiri"? Szybko można stracić dużo pieniędzy
Bezpieczeństwo
Google zbierze jeszcze więcej danych o użytkownikach? Zmiany już 16 lutego
Bezpieczeństwo
Zarządy pod presją – nowe wyzwania w cyberbezpieczeństwie na drodze do NIS2
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem