Amerykański Amazon podjął decyzję o zaprzestaniu handlu detalicznego online na rynku chińskim – podała agencja Bloomberg. Zniknie strona Amazon.cn, z której pośrednictwa korzystali lokalni sprzedawcy.
Zbyt kosztowna walka
– Firma nieustannie dostosowuje swoją działalność w Chinach, koncentrując się na sprzedaży transgranicznej i stale polepszając doświadczenie zarówno chińskich klientów, jak i globalnych partnerów handlowych – mówi Marta Rzetelska, rzecznik Amazon Poland. – Amazon nadal będzie obecny w Chinach. Zbudowaliśmy tam solidne fundamenty współpracując z wieloma odnoszącymi sukcesy przedsiębiorstwami i będziemy dalej inwestować i rozwijać się w kraju poprzez takie programy, jak Amazon Global Store, Global Selling, AWS czy urządzenia oraz kontent Kindle – dodaje.
„Informujemy sprzedawców, że strona Amazon.cn nie będzie działać po 18 lipca i nie będą oferowane usługi pośrednictwa w sprzedaży” – ma brzmieć komunikat po chińsku, jaki pojawił się na stronie. Konsumenci z tego kraju będą nadal mieli możliwość kupowania poprzez globalną stronę Amazona, o ile sprzedawcy zgodzą się na obsługę zamówienia na ten rynek.
CZYTAJ TAKŻE: Człowiek, który pokonał Amazona
– Amazon poniósł porażkę, jeśli chodzi o większą lokalność swoich operacji – komentuje dla dziennika „Financial Times” Li Chengdong, szef technologicznego think tanku Dolphin. Podkreśla, że nawet kolory strony Amazona nie były dla Chińczyków specjalnie atrakcyjne, dlatego nie dziwi, że korzystali z niej w ograniczonym zakresie.