Polacy zignorowali wirusa i ruszyli do kin. Kuszą niższe ceny

O 10 proc. biletów więcej niż przed tygodniem sprzedały kina w Polsce w ostatni weekend.

Publikacja: 09.03.2020 20:42

Polacy zignorowali wirusa i ruszyli do kin. Kuszą niższe ceny

Foto: Adobe Stock

Dane o frekwencji w kinach do pewnego stopnia pokazują, w jaki sposób Polacy podchodzą do epidemii koronawirusa, którego pierwszy przypadek rząd ogłosił 4 marca br. Według Boxoffice.pl (a więc z pominięciem filmów dystrybuowanych przez UIP) kina w kraju sprzedały w dniach 6–8 marca 589 tys. biletów, czyli o około 10 proc. więcej niż tydzień wcześniej.

Więcej widzów poszło np. do Cinema City, które ścięło ceny biletów w całym kraju. Katarzyna Opertowska, dyrektor marketingu tej sieci, nie podaje liczb. Według niej w niedzielę 8 marca widownia była większa niż 8 marca 2019 r.

CZYTAJ TAKŻE: Strach przed koronawirusem. Kina mocno tną ceny

Mniej widzów odnotowały kina Heliosa (Grupa Agory). – Liczba biletów sprzedanych w sieci kin Helios w miniony weekend była jedynie o około 10 proc. niższa niż tydzień wcześniej. Ten spadek łączyłbym obecnie najbardziej ze zmianą cennika jednego z naszych konkurentów. W najbliższy piątek, gdy Helios wprowadzi jednolitą cenę biletów, spodziewamy się zniwelowania efektu różnicy w cenie – mówi Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. Według naszych informacji w ciągu trzech dni Helios sprzedał około 160 tys. biletów.

Po zmianie cenników Cinema City w Warszawie i okolicach wejściówka na film 2D kosztuje 17 zł, w innych miastach – 15 zł. Cena w Heliosie ma spaść do 14,9 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus miażdży kina. Kto na tym zyskuje

Rok temu weekend po 8 marca był rekordowy: kina sprzedały ponad 1 mln biletów. Grano dużo więcej hitów.

W ten piątek na ekrany weszła „Sala Samobójców. Hejter”. Jak podał dystrybutor, przyciągnął 143 tys. widzów.

Dane o frekwencji w kinach do pewnego stopnia pokazują, w jaki sposób Polacy podchodzą do epidemii koronawirusa, którego pierwszy przypadek rząd ogłosił 4 marca br. Według Boxoffice.pl (a więc z pominięciem filmów dystrybuowanych przez UIP) kina w kraju sprzedały w dniach 6–8 marca 589 tys. biletów, czyli o około 10 proc. więcej niż tydzień wcześniej.

Więcej widzów poszło np. do Cinema City, które ścięło ceny biletów w całym kraju. Katarzyna Opertowska, dyrektor marketingu tej sieci, nie podaje liczb. Według niej w niedzielę 8 marca widownia była większa niż 8 marca 2019 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Solarny śmietnik ostrzeże kierowcę. Ścieżki rowerowe czeka rewolucja
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Biznes Ludzie Startupy
Polscy naukowcy stworzyli świecę, która zabija wirusy, bakterie i grzyby
Biznes Ludzie Startupy
Technologia rozpoznawania pysków. Nowatorskie narzędzie odnajdzie psa czy kota
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Biznes Ludzie Startupy
Inżynierowie znad Wisły zawalczą z chorobą płuc. Wygrali prestiżowy konkurs
Biznes Ludzie Startupy
Terapia w goglach VR. Polski start-up walczy ze stresem, lękiem i bezsennością