Reklama

YouTube zastąpił już młodym telewizję. Co i jak długo oglądamy?

Liczba light TV viewers w Polsce, czyli osób, które zamiast linearnej telewizji wybierają platformy wideo, szybko rośnie. Jest ich już około 23 mln.

Publikacja: 15.12.2020 20:06

YouTube zastąpił już młodym telewizję. Co i jak długo oglądamy?

Foto: Bloomberg

Filmy na platformie YouTube oglądamy średnio przez ponad 40 minut dziennie, a młodym ludziom serwis ten już dziś zastępuje telewizję – przed odbiornikiem spędzają mniej czasu, bo ledwie 36 minut – wynika z najnowszych danych Google’a (to do niego należy YouTube).

YouTube, który wystartował w 2005 r., jest obecnie najpopularniejszą platformą wideo nad Wisłą – dociera do 24,6 mln internautów (badanie Gemius). Ale to wśród młodszych odbiorców cieszy się największą atencję. Platforma ma już u nas ponad 10 mln widzów w przedziale wiekowym 24–44 lat, zaś w grupie 18+ to łącznie ponad 20 mln. Szacuje się, że przeciętnie każdego dnia połowa tzw. light TV viewersów w wieku 18–55 lat ogląda treści wideo na tej platformie, podczas gdy przed telewizorem zasiada jedynie 39 proc. z nich.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up rewolucjonizuje medycynę. AI wykryje chorobę szybciej niż człowiek
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama