YouTube zastąpił już młodym telewizję. Co i jak długo oglądamy?

Liczba light TV viewers w Polsce, czyli osób, które zamiast linearnej telewizji wybierają platformy wideo, szybko rośnie. Jest ich już około 23 mln.

Publikacja: 15.12.2020 20:06

YouTube zastąpił już młodym telewizję. Co i jak długo oglądamy?

Foto: Bloomberg

Filmy na platformie YouTube oglądamy średnio przez ponad 40 minut dziennie, a młodym ludziom serwis ten już dziś zastępuje telewizję – przed odbiornikiem spędzają mniej czasu, bo ledwie 36 minut – wynika z najnowszych danych Google’a (to do niego należy YouTube).

YouTube, który wystartował w 2005 r., jest obecnie najpopularniejszą platformą wideo nad Wisłą – dociera do 24,6 mln internautów (badanie Gemius). Ale to wśród młodszych odbiorców cieszy się największą atencję. Platforma ma już u nas ponad 10 mln widzów w przedziale wiekowym 24–44 lat, zaś w grupie 18+ to łącznie ponad 20 mln. Szacuje się, że przeciętnie każdego dnia połowa tzw. light TV viewersów w wieku 18–55 lat ogląda treści wideo na tej platformie, podczas gdy przed telewizorem zasiada jedynie 39 proc. z nich.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes Ludzie Startupy
Bot biegłym rewidentem. Księgowa AI prześwietli firmy
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja w wykrywaniu raka? Guru z Doliny Krzemowej inwestuje w polską firmę
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma pomoże pozyskać kluczowy surowiec. Wielka nadzieja medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Polacy ze Szkocji rewolucjonizują produkcję mięsa. Nowa alternatywa dla żywych zwierząt
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji