Gliwicka firma tworzy autorskie rozwiązanie oparte o technologię uczenia maszynowego – chce z jej wykorzystaniem pomóc w optymalizacji tzw. konwersji w sieci. W skrócie chodzi o przyciągnięcie uwagi internauty i zaangażowanie go – czy to w kliknięcie linka, czy przeczytanie treści reklamowej. Narzędzie startupu ma olbrzymi potencjał. Doceniły go już fundusze bValue, Knowledge Hub i Innovation Nest, które zdecydowały się finansować przedsięwzięcie Abla. Teraz w jego spółkę inwestuje kolejny fundusz – amerykański FounderPartners. Łącznie zebrała ona już 7 mln zł. Dodatkowe pieniądze firmie są potrzebne nie tylko na rozwój jej technologii PageInsider, ale także na zagraniczną ekspansję. Landingi chce mocno rozwijać się bowiem m.in. w Stanach Zjednoczonych. Zresztą w Teksasie otworzyła już swoją spółkę.

Landingi specjalizuje się w opracowywaniu narzędzi z zakresu marketingu cyfrowego oraz tworzeniu pierwszych stron w internecie. To tzw. landing pages, na którą trafia internauta pozyskany wskutek podejmowanych przez korzystającą z tych rozwiązań firmę. Strona docelowa może być samodzielna, ale może też stanowić mikrostronę czy być elementem większej witryny. I właśnie PageInsider, rozwiązanie gliwickiego startupu, opartena machine learning, ma pomóc w owej optymalizacji konwersji. System Landingi podpowiada użytkownikom, jak budować strony, aby były skutecznym magnesem na klientów. Obecnie głównym zadaniem tego rozwiązania jest analiza przejrzystości stron, a także wskazanie obszarów, które mają największą szansę na zwrócenie uwagi odwiedzających. Analiza tych danych pozwala na rozmieszczenie elementów na stronie w taki sposób, by znajdowały się w miejscach najbardziej przyciągających wzrok. – PageInsider to tak naprawdę trzy narzędzia w jednym. Pierwsze wskazuje obszary, które najbardziej przyciągają uwagę, drugie skanuje stronę i szacuje, jaki procent czasu użytkownik poświęca na oglądanie umieszczonych na niej elementów, a trzecie ocenia przejrzystość i określa, czy strona jest czytelna – tłumaczy Błażej Abel.

Czytaj więcej

Polacy chcą podbić rynek sklepem w kontenerze

Założył on Landingi ponad dziewięć lat temu. W tym czasie startup obsługiwał klientów z ponad 80 krajów. Wśród nich są np. TVN Player, Credit Agricole, OLX, czy Medicover.

Spółka swoje korzenie ma jednak w założonej przez Abla w 2005 r. agencji interaktywnej Studiotg, która wspierała głównie lokalne biznesy w digital marketingu.

Błażej Abel, prywatnie to wielki fan klocków Lego oraz amator wyścigów rowerowych, ukończył mechatronikę na Politechnice Śląskiej. Jest on również absolwentem prestiżowego Stanford Graduate School of Business. Od 2011 r. budował firmę, która dziś ma biura w Gliwicach i Katowicach, a także nowy oddział za oceanem. Spółka zatrudnia obecnie 60 osób. I to właśnie doświadczony zespół, obok technologii PageInsider, jest tym co przyciąga inwestorów.

– Landingi posiada utalentowany zespół specjalistów – potwierdza Ted West, partner w funduszu FounderPartners.

West został członkiem rady nadzorczej Landingi Inc., spółki córki, która ruszyła niedawno w Teksasie. Przekonuje on, że rozwój działalności polskiego startupu w Stanach Zjednoczonych pomoże mu w nawiązywaniu strategicznych partnerstw, ale także umożliwi lepsze dostosowanie oferty do potrzeb tamtejszych klientów.