Gliwicka firma tworzy autorskie rozwiązanie oparte o technologię uczenia maszynowego – chce z jej wykorzystaniem pomóc w optymalizacji tzw. konwersji w sieci. W skrócie chodzi o przyciągnięcie uwagi internauty i zaangażowanie go – czy to w kliknięcie linka, czy przeczytanie treści reklamowej. Narzędzie startupu ma olbrzymi potencjał. Doceniły go już fundusze bValue, Knowledge Hub i Innovation Nest, które zdecydowały się finansować przedsięwzięcie Abla. Teraz w jego spółkę inwestuje kolejny fundusz – amerykański FounderPartners. Łącznie zebrała ona już 7 mln zł. Dodatkowe pieniądze firmie są potrzebne nie tylko na rozwój jej technologii PageInsider, ale także na zagraniczną ekspansję. Landingi chce mocno rozwijać się bowiem m.in. w Stanach Zjednoczonych. Zresztą w Teksasie otworzyła już swoją spółkę.
Landingi specjalizuje się w opracowywaniu narzędzi z zakresu marketingu cyfrowego oraz tworzeniu pierwszych stron w internecie. To tzw. landing pages, na którą trafia internauta pozyskany wskutek podejmowanych przez korzystającą z tych rozwiązań firmę. Strona docelowa może być samodzielna, ale może też stanowić mikrostronę czy być elementem większej witryny. I właśnie PageInsider, rozwiązanie gliwickiego startupu, opartena machine learning, ma pomóc w owej optymalizacji konwersji. System Landingi podpowiada użytkownikom, jak budować strony, aby były skutecznym magnesem na klientów. Obecnie głównym zadaniem tego rozwiązania jest analiza przejrzystości stron, a także wskazanie obszarów, które mają największą szansę na zwrócenie uwagi odwiedzających. Analiza tych danych pozwala na rozmieszczenie elementów na stronie w taki sposób, by znajdowały się w miejscach najbardziej przyciągających wzrok. – PageInsider to tak naprawdę trzy narzędzia w jednym. Pierwsze wskazuje obszary, które najbardziej przyciągają uwagę, drugie skanuje stronę i szacuje, jaki procent czasu użytkownik poświęca na oglądanie umieszczonych na niej elementów, a trzecie ocenia przejrzystość i określa, czy strona jest czytelna – tłumaczy Błażej Abel.
Czytaj więcej
Sklepy bez obsługi to już nie nowy trend, ale polski startup ATS Technology proponuje rozwiązanie z modułami kontenerowymi.
Założył on Landingi ponad dziewięć lat temu. W tym czasie startup obsługiwał klientów z ponad 80 krajów. Wśród nich są np. TVN Player, Credit Agricole, OLX, czy Medicover.
Spółka swoje korzenie ma jednak w założonej przez Abla w 2005 r. agencji interaktywnej Studiotg, która wspierała głównie lokalne biznesy w digital marketingu.