Medyczne wideokonsultacje i walka z rakiem. Polacy ruszają do USA i Singapuru

Pandemia nakręciła boom na telemedycynę. Na fali tej płynie białostocki medtech, który rozwija platformę do zdalnych porad lekarskich . W Europie z tego polskiego rozwiązania skorzystało już kilkaset tysięcy osób.

Publikacja: 30.05.2022 12:22

Holo4Med rusza z ekspansją. Cel to m.in. Singapur oraz USA

Holo4Med rusza z ekspansją. Cel to m.in. Singapur oraz USA

Foto: Holo4Med

Na jeden z wiodących nad Wisłą medtechów, czyli start-upów rozwjających innowacje w sektorze medycznym, wyrasta Holo4Med. Spółka, która jest tzw. spin-offem technologicznej grupy ThunderHut, opracowała autorską platformę telemedyczną. MediHelp, bo o niej mowa, od roku działa w ramach pilotażu. Rozwiązanie umożliwiające zdalną teleporadę z wykorzystaniem wideorozmowy i tzw. urządzeń wspierających, którą są w stanie zdalnie dostarczyć lekarzowi informacje o stanie pacjenta. Projekt okazał się sukcesem. – Możliwość kontaktu z pacjentem w formie wideo jest zupełnie inną jakością pracy dla lekarza, ale także daje ogromny komfort pacjentowi w porównaniu z rozmową głosową. Projektując platformę MediHelp na pierwszym miejscu stawialiśmy na prostotę użytkowania i bezpieczeństwo przesyłanych danych – mówi Robert Król, prezes Holo4Med. I dodaje, że dotychczas na całym kontynencie z platformy białostockiej spółki skorzystało kilkaset tysięcy użytkowników.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów