Słoweński start-up ma ambicję namieszać w polskiej branży HoReCa. Działająca od 2021 r. spółka Valentiny Metez rozwija innowacyjną platformę łączącą restauracje, hotele, sklepy, a nawet szkoły z lokalnymi rolnikami i dystrybutorami żywności. Do tej pory firma rozwijała się głównie na rynku słoweńskim, gdzie w szybkim tempie pozyskała ponad 300 klientów, stając się liderem w automatyzacji tamtejszej gastronomii. Potem siedzibę przeniosła do W. Brytanii, by stamtąd rozwijać biznes w Europie. Teraz, dzięki wsparciu inwestorów, firma szykuje ekspansję nad Wisłą.
Platforma Proky.io, cyfryzująca gastronomię, działa już we Wrocławiu i Warszawie, a na koncie ma współpracę m.in. ze sklepami sieci Żabka, Happy Fish i Meet & Eat. Teraz rozszerza ofertę o kolejne lokalizacje w naszym kraju: Kraków, Łódź oraz Katowice.
Koniec marnotrawienia
– Polska to jeden z największych rynków spożywczych w Europie. Foodtech szybko się tu rozwija, Warszawa uważana jest wręcz za technologiczny hub dla branży. Potencjał dostrzegamy nie tylko w klientach – restauracjach, hotelach i dostawcach. Jest tu dużo podmiotów zajmujących się dowozem posiłków i redukcją odpadów. Widzimy w nich nie konkurencję, ale potencjalnych partnerów. Naszym celem jest usprawnienie branży HoReCa, zwłaszcza w tak trudnych dla niej czasach – mówi Valentina Metez. I dodaje, że pomóc w tym ma sztuczna inteligencja.
Czytaj więcej
FoodBandits stworzył koncepty gastronomiczne działające wyłącznie na wynos. Można je wdrożyć w każdej restauracji.
Proky.io cyfryzuje łańcuchy dostaw i automatyzuje procesy za pomocą AI. Klientom zapewnia analitykę rynku i sprzedaży. Jak wskazuje Metez, restauratorzy i hotelarze mogą śledzić zamówienia na platformie, a składają je zbiorczo za pomocą kilku kliknięć. Swoich dostawców oraz poszczególne produkty mogą wybierać w wyszukiwarce, również spośród niezarejestrowanych jeszcze użytkowników. Z kolei zaopatrzeniowcom słoweńska platforma ma pomagać w usprawnieniu procesu sprzedaży.