Ponad 12 mln nowych opinii na temat produktów lub firm wystawianych jest co roku na platformie TrustMate.io. Internauci, którzy dokonali zakupu w sieci, mogą przyznać ocenę od jednej do pięciu gwiazdek. Ta pierwsza nota oznacza niezadowolenie, z kolei pięć gwiazdek to bardzo dobra ocena. Jednakże ponad 1,8 mln recenzji, czyli ok. 15 proc. wszystkich wystawionych, otrzymuje trzy gwiazdki. I wówczas wkracza właśnie AI.
AI pomoże przekonać niezadowolonych
Takie recenzje – dzięki specjalnym algorytmom opracowanym przez polski start-up – trafiają do tzw. inteligentnych mediacji. Jak tłumaczy Jerzy Krawczyk, prezes Trustmate.io, zautomatyzowany proces mediacji opinii, wspierany przez sztuczną inteligencję, to unikatowe narzędzie.
– AI interpretuje autonomicznie wszystkie recenzje, które otrzymuje firma sprzedająca w sieci. W przypadku takich, które otrzymały trzy lub mniej gwiazdek, system sam je wyłapuje i przekazuje do inteligentnych mediacji. Po analizie treści nasza platforma sama wskazuje, która osoba w danym podmiocie e-commerce powinna się zająć tą sprawą, i autonomicznie informuje ją o zaistniałym problemie. To wspomaga „dystrybucję problemów” bezpośrednio do zainteresowanych osób odpowiedzialnych np. za logistykę, jakość obsługi lub produktu czy za komunikację – tłumaczy Krawczyk. – System przypomina także sam, aby odpowiednie osoby reagowały we właściwym czasie, bowiem firma ma maksymalnie 21 dni na ustalenie przyczyn problemu oraz na prowadzenie rozmów z kupującym, aby ten zmienił zdanie – kontynuuje. I dodaje, że – co więcej – innowacyjny system może również całkowicie automatycznie uruchomić proces obsługi reklamacji.
Czytaj więcej
To tutaj zwolnienia są największe. Producenci gier wideo już wykorzystują generatywne narzędzia A...
Jak przekonuje nasz rozmówca, to działa. – O tym, że to efektywne narzędzie, świadczą dane – ponad 60 proc. opinii, czyli powyżej 1,1 mln recenzji w ciągu roku, które trafiły do mediacji, zostaje zmodyfikowanych przez kupujących na pozytywne – zapewnia.