Firma dostała bowiem niemal 38 mln zł (10 mln dol.) na rozwój biznesu. Tym samym transakcja weszła do grona jednych z największych Serii A w Europie Środkowo-Wschodniej.
Packhelp powstał w roku 2015 jako rozwiązanie problemu zamawiania spersonalizowanych opakowań. Założyciele firmy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w marketingu, sprzedaży, poligrafii oraz IT, by unowocześnić branżę opakowań. Stworzyli internetową platformę i intuicyjną aplikację, umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią, przy minimalnym wolumenie 30 sztuk. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Dziś zespół Packhelp to ponad 60 osób. A klientów przybywa.
CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat
Startup konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Europie, dostarczając opakowania klientom z ponad 30 krajów. Poza Polską z jego oferty korzystają w Niemczech, Wlk. Brytanii, Francji, Skandynawii i Hiszpanii. Firma zanotowała ponad czterokrotny wzrost sprzedaży z porównaniu z ubiegłym rokiem, a z jej oferty skorzystało ponad 10 tys. klientów – zarówno małych, niezależnych sprzedawców, jak i takie marki, jak: H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, czy L’Oreal. Packhelp pieniądze, które pozyskał właśnie od inwestorów, przeznaczy na dalszą ekspansję.
Najnowszą rundę finansowania (Serię A) prowadził fundusz White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg. Znaczący udział mieli też inwestorzy, którzy w maju 2018 r. wsparli Packhelp kwotą 9 mln zł: Speedinvest x, PROfounders, Market One Capital i Apostolos Apostolakis, współtwórca funduszu Venture Friends.