Polacy robią opakowania na miarę. Dostali 10 mln dol.

Packhelp, spółka, która umożliwia samodzielne projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań, zamknęła właśnie rundę inwestycyjną z nie lada sukcesem.

Firma dostała bowiem niemal 38 mln zł (10 mln dol.) na rozwój biznesu. Tym samym transakcja weszła do grona jednych z największych Serii A w Europie Środkowo-Wschodniej.

Packhelp powstał w roku 2015 jako rozwiązanie problemu zamawiania spersonalizowanych opakowań. Założyciele firmy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w marketingu, sprzedaży, poligrafii oraz IT, by unowocześnić branżę opakowań. Stworzyli internetową platformę i intuicyjną aplikację, umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią, przy minimalnym wolumenie 30 sztuk. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Dziś zespół Packhelp to ponad 60 osób. A klientów przybywa.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Startup konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Europie, dostarczając opakowania klientom z ponad 30 krajów. Poza Polską z jego oferty korzystają w Niemczech, Wlk. Brytanii, Francji, Skandynawii i Hiszpanii. Firma zanotowała ponad czterokrotny wzrost sprzedaży z porównaniu z ubiegłym rokiem, a z jej oferty skorzystało ponad 10 tys. klientów – zarówno małych, niezależnych sprzedawców, jak i takie marki, jak: H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, czy L’Oreal. Packhelp pieniądze, które pozyskał właśnie od inwestorów, przeznaczy na dalszą ekspansję.

Najnowszą rundę finansowania (Serię A) prowadził fundusz White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg. Znaczący udział mieli też inwestorzy, którzy w maju 2018 r. wsparli Packhelp kwotą 9 mln zł: Speedinvest x, PROfounders, Market One Capital i Apostolos Apostolakis, współtwórca funduszu Venture Friends.

Packhelp zapowiada, że chce rozwijać technologie, które ułatwiają projektowanie własnych opakowań. Zaprzęgnie do tego celu sztuczną inteligencję. Jak zapewnia Wojtek Sadowski, prezes Packhelp, tworzenie opakowań w internetowej aplikacji będzie jeszcze bardziej zautomatyzowane i nie będzie wymagać wiedzy z zakresu poligrafii i projektowania graficznego.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spielberg nakręci znikający horror

Steven Spielberg pisze scenariusz do nowego serialu, który zostanie wyemitowany na serwisie streamingowym Quibi. ...

Panika na akcjach CD Projektu. Wyparowało 2,5 mld zł

Kurs CD Projektu spadał podczas piątkowej sesji aż o 12 proc. To efekt informacji, ...

Snoop Dogg inwestuje w szwedzki fintech należący do Polaka

Znany amerykański raper stanie się akcjonariuszem Klarna, “pierwszego na świecie banku technologicznego”, którego wartość ...

Skargi na Google. Wiedzą o nas zdecydowanie za dużo

Fundacja Panoptykon złożyła do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi przeciwko IAB i Google. ...

Startupy 2019. Remote-how chce zdalnej pracy dla każdego

Warszawski startup w styczniu br. wypuści na rynek pierwszy program edukacji i certyfikacji pracy ...

Diamenty z laboratorium wchodzą do Polski. Są jak naturalne – tylko tańsze

Tworzone przez ludzi kamienie to błyskawicznie rosnący na świecie rynek. W Polsce jako pierwsza ...