Polacy robią opakowania na miarę. Dostali 10 mln dol.

Packhelp, spółka, która umożliwia samodzielne projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań, zamknęła właśnie rundę inwestycyjną z nie lada sukcesem.

Firma dostała bowiem niemal 38 mln zł (10 mln dol.) na rozwój biznesu. Tym samym transakcja weszła do grona jednych z największych Serii A w Europie Środkowo-Wschodniej.

Packhelp powstał w roku 2015 jako rozwiązanie problemu zamawiania spersonalizowanych opakowań. Założyciele firmy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w marketingu, sprzedaży, poligrafii oraz IT, by unowocześnić branżę opakowań. Stworzyli internetową platformę i intuicyjną aplikację, umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią, przy minimalnym wolumenie 30 sztuk. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Dziś zespół Packhelp to ponad 60 osób. A klientów przybywa.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Startup konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Europie, dostarczając opakowania klientom z ponad 30 krajów. Poza Polską z jego oferty korzystają w Niemczech, Wlk. Brytanii, Francji, Skandynawii i Hiszpanii. Firma zanotowała ponad czterokrotny wzrost sprzedaży z porównaniu z ubiegłym rokiem, a z jej oferty skorzystało ponad 10 tys. klientów – zarówno małych, niezależnych sprzedawców, jak i takie marki, jak: H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, czy L’Oreal. Packhelp pieniądze, które pozyskał właśnie od inwestorów, przeznaczy na dalszą ekspansję.

Najnowszą rundę finansowania (Serię A) prowadził fundusz White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg. Znaczący udział mieli też inwestorzy, którzy w maju 2018 r. wsparli Packhelp kwotą 9 mln zł: Speedinvest x, PROfounders, Market One Capital i Apostolos Apostolakis, współtwórca funduszu Venture Friends.

Packhelp zapowiada, że chce rozwijać technologie, które ułatwiają projektowanie własnych opakowań. Zaprzęgnie do tego celu sztuczną inteligencję. Jak zapewnia Wojtek Sadowski, prezes Packhelp, tworzenie opakowań w internetowej aplikacji będzie jeszcze bardziej zautomatyzowane i nie będzie wymagać wiedzy z zakresu poligrafii i projektowania graficznego.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sociale stawiają na wideo

Także w mediach społecznościowych widać zdecydowaną modę na treści wideo wypierające stopniowo wiadomości tekstowe. ...

Kreml wzywa Google na dywanik. Chodzi o Krym

Przewodniczący Dumy wzywa amerykański koncern Google, by wyjaśnił mające zdaniem Rosjan miejsce, łamanie rosyjskiej ...

Unia chce ochrony sieci 5G. To reakcja na tzw. sprawę Huawei

Parlament Europejski przyjął unijny system certyfikacji bezpieczeństwa cybernetycznego dla produktów, procesów i usług, czyli ...

Po euforii nie ma już śladu. Lyft niepokoi jednorożce

Kurs akcji największego rywala Ubera na rynku amerykańskim szybko znalazł się poniżej ceny z ...

Telemedycyna i teleopieka to żyła złota. Chcą się do niej dobrać polskie firmy

Nasze firmy mają dużo do zaoferowania i chcą uszczknąć jak najwięcej z tego szybko ...

Apple znowu zaskakuje. Dwie ciche premiery

Koncern z Cupertino wprowadza właśnie na rynek nowe tablety. Bez szumnych zapowiedzi i prezentacji ...