Reklama
Rozwiń

Grupa Cyfrowy Polsat podnosi ceny. Co i kiedy zdrożeje?

Grupa Cyfrowy Polsat przygotowuje się do podwyżek cen.   – Podjęliśmy decyzję, że do końca tego roku zmienimy oferty – zapowiada Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu.

Publikacja: 07.11.2019 19:17

Grupa Cyfrowy Polsat podnosi ceny. Co i kiedy zdrożeje?

Foto: materiały prasowe

Grupa kontrolowana przez Zygmunta Solorza zdecydowała się tym samym na ten krok niezależnie od tego, czy uda jej się zakończyć wdrożenie nowego systemu billingowego. Jak mówił dziś prezes Mirosław Błaszczyk, prace nadal trwają. – Wszystko idzie w dobrym kierunku i nie wpływa na naszą pracę – zapewniał.

O tym, że Cyfrowy Polsat podniesienie ceny wiosną informował Zygmunt Solorz, założyciel grupy.  Jak na razie to się nie stało. Na przeszkodzie stanęła wymiana systemu teleinformatycznego.

Podwyżki w Plusie i Polsacie

Spółki z grupy Cyfrowy Polsat, z których największa to komórkowa sieć Plus, zaczęły już sprzedaż ofert przygotowanych pod kątem okresu Świąt Bożego Narodzenia, ale jak nam powiedziała Olga Zomer, rzeczniczka spółka, nie są to oferty po zmianach cenników.

Cyfrowy Polsat próbuje także podwyżek cen za udostępnianie swoich pakietów programowych. Według zarządu grupy, rozmowy z operatorami telewizji kablowych i satelitarnych, które oferują te kanały trwają, a z częścią z nich doszło już do porozumienia. Maciej Stec nie zdradził  jak liczne jest to grono i za jak dużą część rynku odpowiada.

CZYTAJ TAKŻE: UOKiK wyjaśni sprawę nowych cen za programy Polsatu dla operatorów

Spółki ułożone wokół Polkomtela, operatora sieci Plus, odpowiadają nadal za gros przychodów grupy Cyfrowy Polsat. W III kw. br. (bez Netii) wypracowały 1,75 mld zł przychodu, 61 proc. obrotu całej grupy.

Rynek reklamy może lekko urosnąć

Drugą co do ważności nogą jest platforma satelitarna, która w minionym kwartale zanotowała 587 mln zł przychodu (podobnie jak rok wcześniej). Na trzecim miejscu jest wspomniana Netia, a na czwartym Telewizja Polsat, która za sprawą kreacji biblioteki treści jest ważnym elementem całości.  Zgodnie z dzisiejszą prezentacją Cyfrowego Polsatu, w III kwartale br. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce warty był 888 mln zł, o 1,9 proc. więcej niż przed rokiem. W tym samym czasie grupa Telewizji Polsat uzyskała z reklam i sponsoringu 250 mln zł, o 3,7 proc. więcej niż przed rokiem, zwiększając udział w tym rynku do 28,1 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Do kogo przenosimy numery komórek? Jest wielki wygrany i wielki przegrany

Po trzech kwartałach br. rynek jest na lekkim minusie (3,08 mld zł, spadek o 0,7 proc.), natomiast stacje Polsatu uzyskały w tym czasie 845 mln zł przychodu, o 1,7 proc. więcej niż przed rokiem. Według Stanisława Janowskiego, prezesa Telewizji Polsat, w całym 2019 r. rynek może być na lekkim plusie.

Program kosztuje

W sumie Grupa Cyfrowy Polsat miała w kwartale prawie 2,9 mld zł przychodu, o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem. Jej zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA)  natomiast lekko spadł (o 2 proc.) i zamknął się sumą 901 mln zł (według MSR17). Według standardu MSSF16 EBITDA wyniosła 1,02 mld zł.

– EBITDA była płaska dlatego, że ponieśliśmy wyższe inwestycje w programming – powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, odpowiedzialna za finanse w zarządzie Cyfrowego Polsatu. Oceniła poza tym, że trzeci kwartał tego roku należał do spokojnych „oprócz tego, że spółka wróciła do wypłaty dywidendy”. 

CZYTAJ TAKŻE: Cyfrowy Polsat i Discovery ze wspólną platformą OTT

Ostap-Tomann pytana o przeznaczenie 1 mld zł, o który grupa stara się na rynku długu wyjaśniała, że chodzi o refinansowanie kredytu rewolwingowego i uzyskanie większej elastyczności dysponowania gotówką. – Powiedziałabym, że to kosmetyka – stwierdziła.

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku