Bot pomoże premierowi w walce z wirusem

Mateusz Morawiecki, Poland's prime minister, arrives at a European Union (EU) leaders summit at the Europa Building in Brussels, Belgium, on Thursday, Dec. 14, 2017. As the European Union prepares to declare that divorce talks with the U.K. have made sufficient progress to move on to negotiations about their future relationship, the bloc’s leaders, gathering in Brussels for their last summit this year, will shift their attention to some familiar topics. Photographer: Jasper Juinen/Bloomberg

Sztuczna inteligencja (AI) od warszawskiego startupu dotąd wspomagała firmy w obsłudze klientów czy w marketingu. Teraz pomaga w walce z koronawirusem.

Chatbotize to jedna z wiodących polskich spółek w branży automatyzacji komunikacji. Narzędzia AI startupu dostępne na platformach Messenger i WhatsApp czy w aplikacjach mobilnych. Z rozwiązań startupu korzystają choćby Aviva, InPost, Maspex, PKO BP, a nawet Yves Rocher. Teraz firma założona przez Maję Schaefer robi krok dalej. Stworzony przez nią bot informuje Polaków o epidemii koronawirusa.

CZYTAJ TAKŻE: Tani respirator dla każdego. Stworzyła go polska firma

Chatbotize stworzył specjalnego chatbota dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Warszawska firma „zainstalowała” go na oficjalnym profilu Kancelarii Premiera na Facebooku. Automat niczym ludzki konsultant telefoniczny odpowiada na najważniejsze i najczęściej powtarzające się pytania związane z wirusem, podaje najbardziej aktualne informacje o podjętych przez rząd środkach zaradczych. W efekcie użytkownicy tego serwisu społecznościowego, ale również Messengera, dowiedzą się m.in. o tym, gdzie uzyskać pomoc, o środkach profilaktycznych pomagających chronić się przed wirusem czy o regulacjach związanych z zamknięciem granic.

– Wirtualny asystent rozumie pytania zadawane przez użytkowników. Najczęściej powtarzające się kwestie są też dostępne z wyświetlanej w oknie rozmowy listy. System uczy się na bieżąco, a jego baza wiedzy aktualizowana jest w oparciu o oficjalne informacje przekazywane przez Ministerstwo Zdrowia – wylicza Maja Schaefer.

I podkreśla, że w obliczu epidemii sprawny dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji to klucz. – Messenger ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników i jest najlepszym kanałem do tego, by odpowiadać na zagadnienia, które interesują ludzi. Cieszy, że kancelaria premiera zdecydowała się skorzystać z naszego doświadczenia i technologii AI, by usprawnić komunikację z milionami Polaków – komentuje współzałożycielka Chatbotize.

CZYTAJ TAKŻE: Superkomputery rzucają wyzwanie koronawirusowi

Drugi z twórców startupu to Maciej Ciołek. Uruchomiony przez tę dwójkę biznes kręci się coraz szybciej. Spółka ma już ponad milion użytkowników miesięcznie, a do tego rozwija się za granicą, gdzie ma klientów od Słowacji przez Stany Zjednoczone po Kenię. Biznes zrodził się po zakończonym sukcesem udziale w hackathonie KrakHack, wiosną 2017 r. A napęd startupowi dało zamówienie od znanego biznesmena Rafała Brzoski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

To przełom. USA zgodzą się na podatek cyfrowy

Amerykańska administracja zgadza się na wprowadzenie nowej daniny, która obciąży głównie koncerny z USA ...

Kobieta zabierze Uberem tylko inną kobietę

Uber w Arabii Saudyjskiej wprowadził nową usługę: kobiety współpracujące z nim mogą określić swoje ...

Bank Pekao z nowymi udogodnieniami dla przedsiębiorców

Bank Pekao wprowadził innowacyjne rozwiązania wychodzące naprzeciw potrzebom biznesu. Właściciele firm z segmentu mikro, ...

Kosmiczny powrót Ameryki. Pierwszy taki lot od dekady

Po prawie dekadzie przerwy amerykańscy astronauci polecą w kosmos, startując z amerykańskiej ziemi. Na ...

Polski minister finansów idzie na wojnę z Airbnb

Wynajmujący domy i mieszkania za pośrednictwem takich platform, jak Airbnb, nie unikną podatków. Minister ...

Katalońscy separatyści za pomocą aplikacji walczą z rządem

Katalończycy wzięli przykład z mieszkańców Hongkongu i do koordynowania protestów ulicznych używają specjalnej aplikacji ...