Aktualizacja: 16.02.2025 14:46 Publikacja: 28.09.2021 01:07
Foto: Packeta
Startup Packeta, który pierwsze kroki stawiał jeszcze w 2010 r., wówczas jako spółka Zasikovna, ma zamiar wspierać rodzimą branżę e-commerce w wychodzeniu z ofertą w świat. Platforma, która oferuje usługi logistyczne dla sklepów online, ale także doradza e-sklepom w ekspansji, ma już w naszym kraju dwa magazyny – w Cieszynie oraz Warszawie, a wkrótce uruchomić kolejne – w Poznaniu i Krakowie.
Czeska firma, która obecna jest już w ośmiu krajach, a realizuje dostawy w sumie do 34 (poza Europą m.in. w USA czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich) rośnie jak na drożdżach, a pomogła jej pandemia. Świadczyć może o tym fakt, że w ub.r. spółka dostarczyła ponad 40,5 mln paczek, a jej roczne obroty sięgnęły niemal 100 mln euro.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
Czy platforma ogłoszeniowa odpowiada za treść oferty, w której ogłoszeniodawca zamieścił dane innej osoby w sposób naruszający jej prawa? Opinię w tej sprawie dla Trybunału Sprawiedliwości UE wydał rzecznik generalny Maciej Szpunar.
Branża internetowa rozpoczęła walkę o zniesienie progu 150 euro, do którego przesyłki z Chin są zwolnione z opłat celnych w UE. Polska prezydencja może w tym pomóc
W 2024 r. liczba wizyt w tego typu obiektach spadła o 3,5 proc., co pokazuje, że Polacy nadal mocno trzymali się za kieszenie i ograniczali wydatki konsumpcyjne.
70 proc. mieszkańców stolicy kupiło coś online w ostatnim czasie. Wynik jest znacznie wyższy od średniej dla całego kraju, lokującej Polskę daleko w unijnych statystykach. Podlasie zaś ma jeden z najniższych spośród badanych.
Lider sprzedaży książek i muzyki w Polsce zapowiada dalsze inwestycje. Zarówno w platformę internetową, jak i stacjonarne sklepy, których liczba w tym roku ma zbliżyć się już do 400.
Platformy handlowe mają jeszcze tylko kilka dni na przekazanie fiskusowi informacji o osobach, które sprzedały online towary za ponad 2 tys. euro.
Aż 19 proc. kupujących w sieci zostało oszukanych w 2024 r. Jeszcze więcej zetknęło się z tym problemem wśród członków rodziny lub znajomych.
Handel ubraniami systematycznie się kurczy i przechodzi do internetu. Odczuła to spółka będąca właścicielem marek Troll i Top Secret - jest likwidowana, nie dała rady walczyć z Temu czy Shein.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas