Aktualizacja: 19.02.2025 20:58 Publikacja: 26.10.2021 00:49
Silniejsza konkurencja w e-commerce przyniosła przede wszystkim większą liczbę innowacyjnych rozwiązań, lepszą obsługę klientów, a nie tylko wojnę cenową
Foto: Shutterstock
Wydarzeniem ostatnich dni w polskim handlu jest ogłoszenie przez Amazona, że Polacy mogą skorzystać z pakietu Prime za jedynie 49 zł na rok. Daje to dostęp do serwisu streamingowego, ale też darmowych dostaw oznaczonych produktów czy serwisu z grami. Podziałało to elektryzująco i w dzień podania informacji akcje Allegro straciły niemal 6 proc.
Pokazało to, że poziom konkurencji o polskiego klienta się zaostrza i to, co w innych krajach europejskich uważane jest obecnie za usługę premium, jak dostawa następnego dnia po zakupie, u nas jest standardem i klient oczekuje coraz więcej.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sobie dopiero w przypadku awarii albo utraty zasięgu. Nie możemy wtedy dokonać przelewu ani wysłać ważnego maila, innym razem bezskutecznie dzwonimy na numer alarmowy w sytuacji zagrożenia życia. A mimo to, rozbudowa infrastruktury wciąż napotyka w Polsce na przeszkody.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Koncern z Cupertino szuka sposobu na zwiększenie przychodów. Kluczem może okazać się wprowadzany właśnie na rynek iPhone 16e, adresowany do użytkowników z mniej zasobnym portfelem.
Microsoft ujawnił, że udało mu się stworzyć nowy kwantowy układ obliczeniowy – Majorana 1. Dzięki niemu komputery kwantowe mają wejść do użytku nie w ciągu dekad, lecz lat.
Amerykańska marka Nike nawiązała współpracę z Kim Kardashian. Czy wielka gwiazda Instagrama, która z wielkim sukcesem prowadzi swoją markę Skims, pomoże amerykańskiemu gigantowi w wyjściu z kryzysu?
Aldi to nie tylko sklepy spożywcze. W Niemczech sieć buduje mieszkania na wynajem i akademiki. Grupa Erbud liczy na kontrakty.
Chińskie systemy generatywnej sztucznej inteligencji Qwen i DeepSeek, o których w ostatnich tygodniach stało się wyjątkowo głośno, nie są wcale tak dobre, jak mogłoby się wydawać. Przodują w rankingu zawodności.
Putin polecił Gazpromowi zapewnić bezpieczeństwo energetyczne Królewca za pomocą dostaw LNG. Rosyjska enklawa w Unii jest od dziesięciu dni odcięta od zasilania z Rosji i Białorusi. To skutek synchronizacji sieci republik bałtyckich w Unią.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas