Koronawirus poraził producentów smartfonów. Kto najmocniej oberwał

Światowa sprzedaż telefonów komórkowych spadła w I kwartale o 13 proc. w skali roku, do najniższego poziomu od 2013 roku.

Publikacja: 03.05.2020 09:13

Koronawirus poraził producentów smartfonów. Kto najmocniej oberwał

Foto: Bloomberg

W producentów wirus uderzył podwójnie, najpierw niszcząc łańcuchy dostaw i blokując produkcję, potem zaś doprowadził do spadku popytu. Potencjalni nabywcy często wstrzymują się z zakupami w tych niepewnych czasach. Tymczasem rynek ten słabł już w ubiegłym roku.

Jak wynika z danych firmy analitycznej Canalys, liczbowa sprzedaż urządzeń Samsunga i Huawei w I kwartale spadła o 17 proc., Apple – o 8 proc. Niespodziewanie zwyżki zanotowały za to Xiaomi i Vivo – odpowiednio 9 i 3 proc. Szczególnie ucierpiał największy na świecie rynek chiński, gdzie spadek sprzedaży sięgnął 18 proc. do 72,6 mln sztuk.

CZYTAJ TAKŻE: Rzeź na rynku smartfonów. Takiego spadku jeszcze nie było

Per Stanton z Canalys twierdzi, że dopiero II kwartał pokaże prawdziwy wpływ pandemii na sprzedaż smartfonów.

Mimo kurczenia się sprzedaży udział w światowym rynku zwiększyły Apple, Xiaomi i Vivo. Obecnie (dane sprzedażowe za I kw.) największe udziały w rynku mają: Samsung (21,9 proc.), Huawei (18 proc.), Apple (13,6), Xiaomi (11,1) i Vivo (8,9 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Do lasu bez smartfona? Naukowcy: Może przyciągać kleszcze

Apple nie dość, że znacząco zwiększył udziały w rynku, to jeszcze mógł sobie zrekompensować gorsze wyniki w tym segmencie świetną sprzedażą w kategorii urządzeń ubieralnych (wearables) i usług w Apple Music, Apple TV+ i w nowym kanale informacyjnym Apple News, który – jak ujawnił prezes koncernu Tim Cook – ma już 125 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

W producentów wirus uderzył podwójnie, najpierw niszcząc łańcuchy dostaw i blokując produkcję, potem zaś doprowadził do spadku popytu. Potencjalni nabywcy często wstrzymują się z zakupami w tych niepewnych czasach. Tymczasem rynek ten słabł już w ubiegłym roku.

Jak wynika z danych firmy analitycznej Canalys, liczbowa sprzedaż urządzeń Samsunga i Huawei w I kwartale spadła o 17 proc., Apple – o 8 proc. Niespodziewanie zwyżki zanotowały za to Xiaomi i Vivo – odpowiednio 9 i 3 proc. Szczególnie ucierpiał największy na świecie rynek chiński, gdzie spadek sprzedaży sięgnął 18 proc. do 72,6 mln sztuk.

Gadżety
Ekran na całą ścianę. Jak telewizory XXL podbijają polskie domy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gadżety
Gdzie na zakupy w Cyber Monday? Polacy ruszyli po gadżety czy wyjazdy turystyczne
Gadżety
Polacy ruszyli na Black Friday. Gdzie i na jakie promocje można liczyć? Na co uważać?
Gadżety
Black Friday się rozkręca. Bitwa sieci handlowych na iPhone'y i obniżki cen
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gadżety
Które gadżety podbiją świat w 2025 roku? Już nie smartwatche. Okulary i pierścienie