Zegarki typu smartwatch, inteligentne opaski (smartband) czy różnego rodzaju innowacyjne słuchawki to sprzęt, który sprzedaje się coraz lepiej. Popyt na takie urządzenia wearables rośnie jak na drożdżach – w zeszłym roku producenci dostarczyli ich niemal 28 proc. więcej niż w 2017 r.
Słuchawki nakręcają rynek
Tylko w IV kwartale 2018 r. producenci wprowadzili na rynek 59,3 mln wearables, bijąc wszelkie dotychczasowe rekordy sprzedaży w tym segmencie. Na całym świecie klienci kupili o ponad 31 proc. więcej takich gadżetów – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez IDC.
Firma analityczna podaje, że w całym ub. r. rynek technologii ubieralnych wzrósł o 27,5 proc., do ponad 172 mln sztuk, a za znaczącą część tej dynamiki odpowiada sprzęt z kategorii słuchawek. W tym wypadku szczególny wpływ na wzrosty miała popularność inteligentnych słuchawek wyposażonych w tzw. smart asystenta, jak: Apple AirPods, Google Pixel Buds czy Bose QC35II. W sumie słuchawki wykroiły sobie 22 proc. rynku technologii ubieralnych, rosnąc rok do roku o ponad dwie trzecie.
Szczególny wpływ na wzrosty miała popularność inteligentnych słuchawek wyposażonych w tzw. smart asystenta, jak: Apple AirPods, Google Pixel Buds czy Bose QC35II