Litwini wjeżdżają do Polski na hulajnogach

mat. pras.

Litewska firma CityBee, znana w Polsce z wynajmu aut dostawczych na minuty (tzw. car-sharing), uruchamia nową usługę. Spółka rozszerzyła właśnie ofertę o elektryczne hulajnogi. Na pierwszy ogień idzie Warszawa.

CityBee od października ub. r. umożliwia wypożyczanie przez aplikację pojazdów dostawczych. Teraz – jako czwarty już operator w Polsce – proponuje użytkownikom hulajnogi. Wcześniej z taką usługą na rodzimy rynek weszły amerykańskie Lime i Bird oraz związany z koncernem Daimler niemiecki Hive. Jazda na e-hulajnodze CityBee będzie w tej samej cenie co Hive i nieznacznie tańsza od rywali z USA. Opłata startowa wynosi 2,5 zł, zaś za każdą minutę podróży – 0,45 zł (w Lime i Bird cena to odpowiednio 3 zł i 0,5 zł).

CZYTAJ TAKŻE: Amerykański potentat wjeżdża na hulajnogach do Polski

CityBee planuje ekspansję hulajnóg w kilku miastach. Usługa wystartowała na razie w stolicy, gdzie dostępne będzie aż 800 jeździków. W dniu premiery na ulicach pojawiło się 400 jednośladów, ale w kolejnych dniach sieć będzie rozszerzona o kolejne 400. Z pojazdów w pomarańczowych barwach skorzystać można przez tę samą aplikację, za pomocą której można wypożyczać dostawcza ki (firma ma już flota 150 fiatów Ducato i volkswagenów Crafter jest dostępna na terenie 10 aglomeracji).

‒ Ideą CityBee jest ułatwienie mieszkańcom przemieszczania się w mieście i poprawa komfortu ich życia. Wierzymy, że przemyślany system komunikacji publicznej w połączeniu z różnego rodzaju pojazdami współdzielonej mobilności pozwolą na ograniczenie ruchu samochodowego, a co za tym idzie zmniejszenie korków i emisji szkodliwych substancji. Udostępniamy wygodne i przyjazne środowisku elektryczne hulajnogi, które ułatwią przejazd na ostatnim odcinku podróży na uczelnię, do biura czy domu ‒ mówi Bogdan Marszałek, country manager CityBee Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy połączą Ubera z hulajnogą

Hulajnogi CityBee to model Segway Ninebot ES4, który może rozwinąć maksymalną prędkość 25 km/h. Na początku pomarańczowe pojazdy będą dostępne do wypożyczenie w strefie obejmującej Śródmieście, Wolę, Ochotę i Mokotów.

Od początku kwietnia w Wilnie dostępnych do wypożyczenia jest 500 elektrycznych jednośladów, a w Madrycie 250. ‒ W Wilnie pojawiliśmy się z hulajnogami jako pierwsi. W Madrycie natomiast jesteśmy już jedną z kilkunastu firm, które otrzymały licencję na tego typu usługi. Podobnie jest w Warszawie ‒ udostępniamy pojazdy jako czwarty operator, ale w naszej opinii rynek mikromobilności w stolicy jest o wiele bardziej pojemny ‒ wyjaśnia Bogdan Marszałek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amerykański policjant z polską technologią

Wrocławski system kopania danych, czyli tzw. data miningu, to prawdziwy bat na przestępców. Innowacyjna ...

Nowa identyfikacja wizualna Cityboard Media

Cityboard Media zmienia identyfikację wizualną. Od 16 listopada 2020 r., firma posługuje się nowym ...

Australia: za cyberatakiem na parlament stały Chiny

Australijskie służby wywiadowcze ustaliły, że za cyberatak na parlament i trzy największe partie polityczne ...

Sajgonki z wegańską wieprzowiną. Pierwsze będą Chiny

Koncern Beyond Meat zapowiedział rozpoczęcie sprzedaży wegańskiej wersji ulubionego mięsa Chińczyków – mielonej wieprzowiny. ...

Startupy 2019. Remote-how chce zdalnej pracy dla każdego

Warszawski startup w styczniu br. wypuści na rynek pierwszy program edukacji i certyfikacji pracy ...

Intel uczy maszyny wąchać

Dźwięk, wizja, a nawet dotyk to dziś zmysły, którymi dysponuje wiele urządzeń elektronicznych. Wciąż ...