Po lotniczych Amazon rozpoczął sprzedaż biletów do kin

Amerykański Amazon uruchomił w Indiach nową usługę. We współpracy z lokalnym potentatem rynkowym będzie sprzedawać online bilety do kin. Kiedy taka opcja pojawi się w Polsce?

Publikacja: 06.11.2019 18:27

Po lotniczych Amazon rozpoczął sprzedaż biletów do kin

Foto: Bloomberg

Indyjska firma BookMyShow ma pomóc amerykańskiemu koncernowi wzmocnić pozycję na tym rynku, a indyjska firma zyska dostęp do nowej grupy klientów. Żadna ze stron nie poinformowała o szczegółowych warunkach współpracy.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon miesza w wyborach. Politycy: sprytne przekupstwo

Amazon dodał do swojej platformy kina, które są od początku listopada obsługiwane przez BookMyShow. Nowa usługa amerykańskiego giganta pojawiła się zaledwie kilka miesięcy po tym, jak zaczął oferować w tym kraju sprzedaż biletów lotniczych online – pisze portal TechCrunch. Koncern chce też przekształcić usługi płatności Amazon Pay w tzw. super aplikację, czyli zastosować coraz popularniejszą strategię koncernów na rynkach wschodzących, takich jak Indie.

Nowa zakładka z kinami pojawiła się na indyjskiej stronie Amazona na początku listopada. Jest też dostępna w wersji mobilnej aplikacji. W ramach promocji amerykański koncern zapowiedział, że wszyscy płacący kartami kredytowymi za bilety do 14 listopada dostaną 2-procentowy cashback.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon: Wystarczy pomachać, by zapłacić za zakupy

BookMyShow, który zatrudnia 1400 osób, co miesiąc sprzedaje około 15 mln biletów do kin w Indiach. Usługa jest dostępna w 650 miastach.

Z raportu EY – FICCI wynika, że rynek rozrywki w Indiach obecnie wart jest około 23,9 mld dolarów, ale wciąż rośnie. Według analityków konsumenci znaczną część tej sumy przeznaczają na bilety do kina. Na indyjskim rynku od lat królują cztery sieci multipleksów, które w sumie posiadają 50 proc. tamtejszego rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Fatalne lato w Hollywood. Król jest jeden

Amazon coraz mocniej inwestuje na indyjskim rynku. Według agencji Reutera koncern zainwestował już ponad 630 mln dolarów w tym roku i uważa ten rynek za najszybciej rozwijający się. Amerykański koncern inwestuje przede wszystkim w płatności, handel oraz żywność.

Indyjska firma BookMyShow ma pomóc amerykańskiemu koncernowi wzmocnić pozycję na tym rynku, a indyjska firma zyska dostęp do nowej grupy klientów. Żadna ze stron nie poinformowała o szczegółowych warunkach współpracy.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon miesza w wyborach. Politycy: sprytne przekupstwo

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
iPhone jak Windows w latach 90. Apple pozwany za monopol
Globalne Interesy
Microsoft ściąga guru sztucznej inteligencji. Chce być numerem 1
Globalne Interesy
USA uderzą w chińskich producentów chipów. Tym razem Huawei się nie wywinie?
Globalne Interesy
Słynna Encyklopedia Britannica warta miliard dolarów. Nowe technologie i giełda
Globalne Interesy
Nvidia stworzyła najpotężniejszy chip. Ma zrewolucjonizować sztuczną inteligencję