Reklama

WhatsApp ugiął się. Przesuwa zmiany w polityce prywatności

Kontrolowany przez Facebooka komunikator WhatsApp przesunął z lutego na maj wprowadzenie nowego regulaminu. Firma chce zbierać więcej danych i przekazywać je Facebookowi. Wywołało to falę oburzenia i odejść użytkowników.

Publikacja: 16.01.2021 11:47

Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka

Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka

Foto: Bloomberg

Nowe zasady w zakresie polityki prywatności dla europejskich użytkowników WhatsAppa miały wejść 8 lutego 2021 r. Kilka dni temu korzystającym z komunikatora wyświetliło się powiadomienie o konieczności akceptacji nowego regulaminu. Przypomina on mocno rozwiązania stosowane przez Facebooka wobec użytkowników swojego głównego serwisu.

CZYTAJ TAKŻE: Whatsapp chce danych, to zyskuje Signal. Aż się przytkał

Chodzi głównie przetwarzanie danych, WhatsApp mógłby ich archiwizować znaczne więcej niż wczesnej, nawet multimedialne załączniki, lokalizację, historię zakupów, itp. Nie trzeba być użytkownikiem, aby dane trafiły do baz, wystarczy iż znajomi korzystają z Whatsapp i podadzą czyjś numer telefonu. Danych firma chce używać do personalizacji reklam i proponowania powiązanych treści w innych usługach Facebooka. Nie trzeba się na to zgadzać, ale ceną jest likwidacja konta.

Zmiany te wiążą się z polityką integracji serwisów Facebooka, do którego oprócz WhatsApp należy także Instagram.

Nowy regulamin wzburzył użytkowników i rozpoczął falę odejść do konkurencyjnych komunikatorów – Signala i Telegrama. Zmianami zaczęły się też interesować organy chroniące konsumentów.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: „Raj skrajnej prawicy” staje się groźnym rywalem Skype`a czy WhatsAppa

Po dłuższym namyśle kierownictwo WhatsAppa ugięło się, przesuwając termin wprowadzenia nowego regulaminu na 15 maja. Chodzi o to, by „dać użytkownikom czas na zapoznanie się ze zmianami”. Firma uważa, że źle zrozumiano jej intencje, a połączenia nadal pozostaną prywatne i szyfrowane, a chodzi jedynie o zwiększenie możliwości w zakresie biznesowego wykorzystania komunikatora, np. w kwestii obsługi klientów przez firmy.

Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
„Przerażające”. McDonald’s wycofał reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama