Facebook bierze się za kłamstwa o szczepionkach na Covid-19

Marian Zubrzycki

Serwis będzie oznaczał wszystkie posty omawiające bezpieczeństwo szczepionek, na razie w USA. Także Instagram będzie o tym informował.

Facebook był mocno krytykowany za umożliwienie rozpowszechniania dezinformacji o szczepionkach na swoich platformach, wiec społecznościowy gigant postanowił działać i ogłosił rozpoczęcie dodawania etykiet do postów, które omawiają bezpieczeństwo zastrzyków. Niedługo chce oznaczyć wszystkie posty dotyczące szczepionek. Firma uruchamia również narzędzie w USA, aby informować ludzi o tym, gdzie można uzyskać szczepionki Covid-19. Tego typu informacje pojawią się także na Instagramie.

Facebook i Instagram długo były miejscem, gdzie wiele kont, stron i grup promowało fałszywe informacje o szczepieniach i można je łatwo znaleźć poprzez wyszukiwanie słów kluczowych. Rozprzestrzeniania fałszywych wiadomości nikt nie kontrolował.

CZYTAJ TAKŻE: Teorie o szczepionkach na koronawirusa coraz bardziej szalone

Chris Cox, Chief Product Officer Facebooka, powiedział w wywiadzie, że firma potraktowała fałszywe twierdzenia „bardzo poważnie”, ale powiedział, że istnieje „ogromna szara strefa ludzi, którzy mają obawy… niektóre z nich niektórzy nazwaliby dezinformacją, a inne które inni ludzie nazwaliby zwątpieniem”. – Najlepszą rzeczą do zrobienia w tej ogromnej szarej strefie jest po prostu pokazanie się z miarodajnymi informacjami w pomocny sposób, wzięcie udziału w rozmowie i zrobienie tego z ekspertami w dziedzinie zdrowia – dodał.

Firma twierdzi, że oznacza posty na Facebooku i Instagramie, które omawiają bezpieczeństwo szczepionek COVID-19, tekstem mówiącym, że szczepionki przechodzą testy bezpieczeństwa i skuteczności przed zatwierdzeniem.

CZYTAJ TAKŻE: Hakerzy blokują szczepionki na Covid-19. Korzystają Chiny i Rosja

W poście na blogu napisano również, że od czasu rozszerzenia listy zakazanych fałszywych twierdzeń dotyczących koronawirusa i szczepionek w lutym, usunął dodatkowe 2 miliony treści z Facebooka i Instagrama. Facebook powiedział, że wdrożył również środki tymczasowe, w tym zmniejszenie zasięgu treści od użytkowników, którzy wielokrotnie udostępniają treści oznaczone jako fałszywe przez osoby weryfikujące fakty.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Znany portal wypuszcza własnego smartfona

Yahoo wprowadza na rynek telefon komórkowy o nazwie Yahoo Mobile w pakiecie z nielimitowanymi ...

Michał Szułdrzyński: Początek e-rewolucji

Pełne wdrożenie recept elektronicznych przez rząd kilka dni temu to jedno z tych wydarzeń, ...

BMW postawił na komputery kwantowe. Duże oszczędności

Niemiecki koncern wykorzystuje urządzenia Honeywell, aby znaleźć najlepszy czas na zakup komponentów. BMW wykorzystuje ...

Sprzęt sportowy hitem e-sklepów. Zaskakujący numer 1

Zamknięcie klubów fitness i siłowni czy zakaz rekreacyjnego biegania w czasie epidemii oznaczają nowe ...

Apple odsłonił karty. Idą duże zmiany

Gigant zarządzany przez Tima Cooka na WWDC 2019, corocznej konferencji dla deweloperów, ogłosił, czym ...

Wieści z platformy Steam dodają impetu CD Projektowi

Po raz pierwszy w historii wycena giełdowa naszego rodzimego producenta gier przekroczyła 32 mld ...