Facebook oszukiwał na reklamach. Ujawnione szokujące maile

Firma od lat wiedziała, że narzędzia do szacowania liczby osób, do których docierają prowadzone na platformie kampanie są, delikatnie mówiąc, niedokładne.

Publikacja: 18.02.2021 19:50

Facebook oszukiwał na reklamach. Ujawnione szokujące maile

Foto: Bloomberg

Nowe informacje w sprawie pojawiły się w związku z ujawnieniem wielu wewnętrznych maili, zebranych w ramach jednego z postępowań sądowych wobec Facebooka. Wynika z nich, że już w 2017 r. dyrektor operacyjna Sheryl Sandberg wiedziała od lat, że występują problemy z bezpłatnym narzędziem do planowania reklam, które firma oferuje marketerom, aby wyświetlić szacunki liczby osób, do których może dotrzeć kampania. Już wtedy menedżer produktu Facebooka dla narzędzia „potencjalnego zasięgu” ostrzegł, że firma zarabia na „błędnych danych”, których „nigdy nie powinna mieć”.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Globalne Interesy
Największe przejęcie w historii Google'a. Wykłada miliardy na firmę z Izraela
Globalne Interesy
Przełomowe odkrycie. Trump żądał ich od Ukrainy, a ma pod ręką ogromne ilości
Globalne Interesy
„Lost in space”. Mieli być osiem dni, byli dziesięć miesięcy. Wiemy, kiedy wylądują na Ziemi
Globalne Interesy
Tesle płoną już nawet w Berlinie. Elon Musk wzbudził gniew
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Globalne Interesy
„Zabójca Starlinków”. Rosja przygotowuje mocną odpowiedź Muskowi i USA
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń