Reklama

Facebook oszukiwał na reklamach. Ujawnione szokujące maile

Firma od lat wiedziała, że narzędzia do szacowania liczby osób, do których docierają prowadzone na platformie kampanie są, delikatnie mówiąc, niedokładne.

Publikacja: 18.02.2021 19:50

Facebook oszukiwał na reklamach. Ujawnione szokujące maile

Foto: Bloomberg

Nowe informacje w sprawie pojawiły się w związku z ujawnieniem wielu wewnętrznych maili, zebranych w ramach jednego z postępowań sądowych wobec Facebooka. Wynika z nich, że już w 2017 r. dyrektor operacyjna Sheryl Sandberg wiedziała od lat, że występują problemy z bezpłatnym narzędziem do planowania reklam, które firma oferuje marketerom, aby wyświetlić szacunki liczby osób, do których może dotrzeć kampania. Już wtedy menedżer produktu Facebooka dla narzędzia „potencjalnego zasięgu” ostrzegł, że firma zarabia na „błędnych danych”, których „nigdy nie powinna mieć”.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Globalne Interesy
DeepSeek to dopiero początek. Chiny już mają nowego króla AI
Globalne Interesy
AI na nosie i wielki sukces. Czy ten gadżet wyprze smartfony?
Globalne Interesy
Burza wokół kontrowersyjnej reklamy w „Vogue”. Czy AI odbierze pracę modelkom?
Globalne Interesy
Zamiast Polski będzie Azja. Intel zmienia globalne plany i zabiera wielką inwestycję
Globalne Interesy
Amerykańska AI spuszczona ze smyczy. Trump znosi bariery i ujawnia plan ekspansji
Reklama
Reklama