Reklama
Rozwiń
Reklama

Klapa robo-taxi? Gigant nie chce już autonomicznych pojazdów

Toyota przejmuje za 550 mln dol. najbardziej innowacyjną część biznesu firmy Lyft, największego rywala Ubera na rynku para taksówkowym. Chodzi o dywizję tzw. samojezdnych pojazdów, która miała stanowić o przyszłości biznesu przewozu osób.

Publikacja: 27.04.2021 13:17

Klapa robo-taxi? Gigant nie chce już autonomicznych pojazdów

Foto: MIT

Lyft wycofał się z koncepcji rozwijania własnych autonomicznych samochodów. Wcześniej białą flagę w zakresie tworzenia robo-taxi wywiesił Uber.

Transakcja między Toyotą a Lyftem, która ma być sfinalizowana w III kwartale br., nie oznacza, że koncept wożenia pasażerów przez pojazdy sterowane algorytmami trafia do kosza. Teraz projekt autonomicznych pojazdów może – dzięki motoryzacyjnemu gigantowi – nawet przyspieszyć. Jak podaje Reuters, Japończycy za akwizycję zapłacą jednorazowo 200 mln dol. Pozostałe 350 mln dol. ma być przelewane przez kolejne 5 lat. W ramach transakcji pracownicy działu autonomicznego Lyft trafią do Woven Planet. To specjalny zespół Toyoty, który specjalizuje się właśnie w projektach autonomicznych pojazdów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT w opałach. Pozwy, oskarżenia o monopol i rosnąca siła rywala z Google
Globalne Interesy
Pokolenie Z w pułapce sztucznej inteligencji. Nowy raport nie pozostawia złudzeń
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Trump atakuje Microsoft. Domaga się zwolnienia byłej doradczyni Obamy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama