Klapa robo-taxi? Gigant nie chce już autonomicznych pojazdów

Toyota przejmuje za 550 mln dol. najbardziej innowacyjną część biznesu firmy Lyft, największego rywala Ubera na rynku para taksówkowym. Chodzi o dywizję tzw. samojezdnych pojazdów, która miała stanowić o przyszłości biznesu przewozu osób.

Publikacja: 27.04.2021 13:17

Klapa robo-taxi? Gigant nie chce już autonomicznych pojazdów

Foto: MIT

Lyft wycofał się z koncepcji rozwijania własnych autonomicznych samochodów. Wcześniej białą flagę w zakresie tworzenia robo-taxi wywiesił Uber.

Transakcja między Toyotą a Lyftem, która ma być sfinalizowana w III kwartale br., nie oznacza, że koncept wożenia pasażerów przez pojazdy sterowane algorytmami trafia do kosza. Teraz projekt autonomicznych pojazdów może – dzięki motoryzacyjnemu gigantowi – nawet przyspieszyć. Jak podaje Reuters, Japończycy za akwizycję zapłacą jednorazowo 200 mln dol. Pozostałe 350 mln dol. ma być przelewane przez kolejne 5 lat. W ramach transakcji pracownicy działu autonomicznego Lyft trafią do Woven Planet. To specjalny zespół Toyoty, który specjalizuje się właśnie w projektach autonomicznych pojazdów.

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Globalne Interesy
Kolejne kraje blokują chińską aplikację AI DeepSeek. Kto i dlaczego to robi?
Globalne Interesy
Brytyjskie służby chcą dostępu do danych z iPhone'ów. Na celowniku dane z iCloud
Globalne Interesy
20 lat więzienia i 100 mln dol. grzywny. W USA chcą zablokować DeepSeeka i chińską AI
Globalne Interesy
Twórca bitcoina już bogatszy niż Bill Gates. Kim jest Satoshi Nakamoto?
Globalne Interesy
Unia Europejska chce stworzyć rywala dla DeepSeeka i ChatGPT. Ale bez Polski