Reklama

Apple i Google w ogniu krytyki. Ułatwiają Saudyjczykom kontrolowanie żon

Koncerny wprowadziły do swoich sklepów internetowych w Arabii Saudyjskiej aplikację, która pozwala mężczyznom kontrolować żony. Wywołało to ogień krytyki ze strony organizacji praw człowieka, które zarzucają technologicznym gigantom wspieranie „płciowego apartheidu”.

Publikacja: 11.02.2019 17:02

W Arabii Saudyjskie dopiero od niedawna kobiety mogą prowadzić samochód i to tylko w obecności mężcz

W Arabii Saudyjskie dopiero od niedawna kobiety mogą prowadzić samochód i to tylko w obecności mężczyzny. Na zdjęciu: nauka jazdy na symulatorze

Foto: Bloomberg

Zarówno w Google Play, jak i w Apple Store pojawiła się aplikacja Absher (po polsku „kaznodzieja”) stworzona przez rząd Arabii Saudyjskiej. Aplikacja posiada wiele funkcji, które mają ułatwić codzienne życie – można za jej pomocą opłacać parking, kupić bilet na komunikację miejską, odnowić rejestrację pojazdu, a także… kontrolować swoją żonę.

W Arabii Saudyjskiej zgodnie z prawem każda kobieta musi mieć swojego legalnego opiekuna, bez zgody którego nie jest w stanie nic zrobić, nawet wyjść samodzielnie na ulicę. System Absher ma ułatwić mężczyznom śledzenie własnych żon i kontrolowanie ich podróży. Za pomocą aplikacji Saudyjczycy mogą na przykład wydać kobietom pozwolenia bądź zakazy na przelot samolotem na konkretnej trasie czy opuszczenie granicy kraju.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama