To pierwsza duża i znana marka, która postanowiła zbojkotować reklamy na Facebooku. Firma poinformowała, że przestaje zamieszczać na nim reklamy w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, w tym NAACP. Organizacje zajmujące się obroną praw człowieka w USA opublikowały na całej stronie w „The Los Angeles Times” list z żądaniem od Facebooka usunięcia nienawistnej retoryki oraz wiadomości, które mogą podżegać do przemocy wobec grup mniejszości.
CZYTAJ TAKŻE: To już totalna wojna z Trumpem. Teraz Twitter wyprowadza cios
„The North Face wstrzymuje wszystkie płatne reklamy na Facebooku w USA, dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające powstrzymać rozpowszechnianie na platformie treści rasistowskich, agresywnych lub nienawistnych oraz dezinformacji” – poinformowała rzeczniczka prasowa firmy. Post informujący o bojkocie został zamieszczony na konkurencyjnej platformie – Twitterze oraz opatrzony hasztagiem #StopHateforProfit”.
Twitter, w przeciwieństwie do Facebooka, zaczął oznaczać posty zawierające nieprawdziwe i nienawistne informacje, nawet jeśli publikuje je lub podaje dalej prezydent Donald Trump.