Uber zaskakuje. Wprowadzi usługi w abonamencie

Amerykański startup, który zrewolucjonizował branżę przewozową i sposób poruszania się po mieście, szykuje się kolejny krok, który może wpłynąć na rynkowy układ sił. Firma da bowiem użytkownikom dostęp do wszystkich swoich usług w ramach miesięcznej subskrypcji.

Publikacja: 23.07.2019 13:44

Uber zaskakuje. Wprowadzi usługi w abonamencie

Foto: Bloomberg

To oznacza, że po opłaceniu abonamentu klienci zyskają dostęp do wliczonych w pakiet: dostaw jedzenia w ramach oferty Uber Eats, przejazdów autami Ubera, a także rowerami i hulajnogami Jump.

Czytaj także: Czas odcinać kupony od sukcesu. Współzałożyciel Ubera kupuje rezydencje

Abonament kosztuje 24,99 dol. miesięcznie. Uber rozpoczął już pilotaż tej formuły w San Francisco i Chicago. W ramach nowego projektu testowane są jednak różne rozwiązania. Jedno zakłada, że użytkownicy zyskują zniżki na przejazdy autami, a także określoną liczbę darmowych dostaw Uber Eats i wypożyczeń rowerów oraz hulajnóg.

– Od zamawiania posiłków po przejazdy – zawsze staraliśmy się, by Uber był rozwiązaniem, które zaspokoi nasze codzienne potrzeby – tak skomentował tę strategiczną zmianę w formule działania rzecznik Ubera, cytowany przez serwis TechCrunch.

Czytaj także: Miejska sieć lotnicza i jedzenie z drona. Uber szykuje rewolucję

Pierwsze testy ruszyły w październiku. Wybrani użytkownicy, w zamian za miesięczną subskrypcję, otrzymywali zniżki na podróże z Uberem. Amerykański gigant nie jest jednak jedynym w tej branży, który przechodzi do formuły abonamentowej. Wcześniej na podobne kroki zdecydował się jego główny rywal – Lyft. Firma ta wdrożyła usługę All-Access (z ang. dostęp do wszystkiego), która działa na zbliżonej zasadzie. Eksperci wskazują, że przechodzenie z czasem przez firmy oferujące usługi w formule płacenia dokładnie za to z czego korzystają na terminowe subskrypcje, to scenariusz, o którym mówiło się od dawna. Taki sposób wynajmu swoich elektrycznych hulajnóg miejskich testuje w USA np. Bird.

Uber, jako platforma multimodalna, ma szansę zdobyć dzięki abonamentom grono wiernych i zaangażowanych (czytaj: wydających więcej) użytkowników.

To oznacza, że po opłaceniu abonamentu klienci zyskają dostęp do wliczonych w pakiet: dostaw jedzenia w ramach oferty Uber Eats, przejazdów autami Ubera, a także rowerami i hulajnogami Jump.

Czytaj także: Czas odcinać kupony od sukcesu. Współzałożyciel Ubera kupuje rezydencje

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił