Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć fundamenty modelu biznesowego jego działalności.

Publikacja: 12.02.2019 10:03

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.

Współzałożyciel i prezes Spotify Daniel Ek.

Foto: Bloomberg

Spotify w swojej aplikacji udostępnia niezliczone utwory muzyczne praktycznie każdemu użytkownikami. Za darmo można odsłuchać płyty ulubionego wykonawcy, ale pod paroma warunkami. Jeden z kluczowych to reklamy, które dla słuchacza mogą być irytujące, ale dla założonego w 2008 r. w Szwecji serwisu stanowią źródło przychodu. Co więcej, owe reklamy mają zachęcać użytkowników do sięgnięcia po dostęp płatny. Problem w tym, że coraz częściej korzystający z tej apki sięgają po rozwiązania, które sprawiają, że ów model biznesowy Spotify nie działa.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Globalne Interesy
Ameryka wstaje z kolan. Koniec z kłopotliwym uzależnieniem od Rosji w kosmosie