Reklama

Przychody Xiaomi skoczyły aż o połowę

W kwartale kończącym się 30 września przychody chińskiego producenta smartfonów wzrosły o 49,1 procent, do 50,85 miliardów juanów. Zysk netto za ten okres osiągnął 2,48 miliarda juanów (ok. 360 miliona dol.), wobec 11 mld juanów strat rok wcześniej.

Publikacja: 19.11.2018 17:00

Lei Jun prezes Xiaomi, przemawia w Indiach

Lei Jun prezes Xiaomi, przemawia w Indiach

Foto: Anindito Mukherjee/Bloomberg

Firma zwraca uwagę na spowolnienie zakupów smartfonów w Chinach, gdzie Xiaomi była kiedyś najlepiej sprzedającą się marką telefonów komórkowych. Na firmę i dwóch innych chińskich producentów Oppo i Vivo przypadało 25 proc. globalnego rynku smartfonów w pierwszej połowie 2018 r. – wynika z danych IDC.

Najszybciej rozwijające się rynki Xiaomi to Indie, gdzie odniosły sukces dzięki budżetowej serii telefonów Redmi oraz Europa. Firma dodaje nowe marki do swojego portfolio smartfonów, aby dotrzeć do kolejnych grup konsumentów. Równolegle Xiaomi ogłosiło partnerstwo z Meitu Inc, twórcą popularnej wśród młodych kobiet aplikacji fotograficznej, która sprzedawała telefony pod swoją marką.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Spekulacyjna bańka w sztucznej inteligencji. Przebudzenie będzie bolesne
Globalne Interesy
Wojna handlowa USA – Chiny nabiera tempa. Pekin blokuje amerykańskiego giganta
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Reklama
Reklama