Firma zwraca uwagę na spowolnienie zakupów smartfonów w Chinach, gdzie Xiaomi była kiedyś najlepiej sprzedającą się marką telefonów komórkowych. Na firmę i dwóch innych chińskich producentów Oppo i Vivo przypadało 25 proc. globalnego rynku smartfonów w pierwszej połowie 2018 r. – wynika z danych IDC.
Najszybciej rozwijające się rynki Xiaomi to Indie, gdzie odniosły sukces dzięki budżetowej serii telefonów Redmi oraz Europa. Firma dodaje nowe marki do swojego portfolio smartfonów, aby dotrzeć do kolejnych grup konsumentów. Równolegle Xiaomi ogłosiło partnerstwo z Meitu Inc, twórcą popularnej wśród młodych kobiet aplikacji fotograficznej, która sprzedawała telefony pod swoją marką.
Xiaomi ma również zamiar przekształcić się z firmy produkującej smartfony w firmę programistyczną. Gdy przygotowała się do IPO, założyciel Lei Jun reklamował usługi internetowe – a mianowicie reklamy umieszczane w wewnętrznych aplikacjach firmy – jako swoją przyszłość i kluczowy wyróżnik innych marek telefonów.
W trzecim kwartale dywizja smartfonów Xiaomi zwiększyła przychody o 36,1 procent, a dział usług internetowych wzrósł o 85,5 procent. Ale telefony stanowiły 64,6 procent całkowitej sprzedaży, podczas gdy usługi internetowe stanowiły 9,3 procent.