Przychody Xiaomi skoczyły aż o połowę

W kwartale kończącym się 30 września przychody chińskiego producenta smartfonów wzrosły o 49,1 procent, do 50,85 miliardów juanów. Zysk netto za ten okres osiągnął 2,48 miliarda juanów (ok. 360 miliona dol.), wobec 11 mld juanów strat rok wcześniej.

Publikacja: 19.11.2018 17:00

Lei Jun prezes Xiaomi, przemawia w Indiach

Lei Jun prezes Xiaomi, przemawia w Indiach

Foto: Anindito Mukherjee/Bloomberg

Firma zwraca uwagę na spowolnienie zakupów smartfonów w Chinach, gdzie Xiaomi była kiedyś najlepiej sprzedającą się marką telefonów komórkowych. Na firmę i dwóch innych chińskich producentów Oppo i Vivo przypadało 25 proc. globalnego rynku smartfonów w pierwszej połowie 2018 r. – wynika z danych IDC.

Najszybciej rozwijające się rynki Xiaomi to Indie, gdzie odniosły sukces dzięki budżetowej serii telefonów Redmi oraz Europa. Firma dodaje nowe marki do swojego portfolio smartfonów, aby dotrzeć do kolejnych grup konsumentów. Równolegle Xiaomi ogłosiło partnerstwo z Meitu Inc, twórcą popularnej wśród młodych kobiet aplikacji fotograficznej, która sprzedawała telefony pod swoją marką.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Globalne Interesy
„Lost in space”. Mieli być osiem dni, byli dziesięć miesięcy. Wiemy, kiedy wylądują na Ziemi
Globalne Interesy
Tesle płoną już nawet w Berlinie. Elon Musk wzbudził gniew
Globalne Interesy
„Zabójca Starlinków”. Rosja przygotowuje mocną odpowiedź Muskowi i USA
Globalne Interesy
Starship zabierze na Marsa humanoidy. Elon Musk podał datę misji
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Globalne Interesy
Rosyjskie firmy panicznie boją się pokoju. Absurdalny apel
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń