Bank Rosji doświadczył awarii swoich systemów elektronicznych dwa dni po tym, jak państwowa inspekcja telekomunikacyjna Roskomnadzor wzmogła próby blokowania szeregu usług amerykańskiego giganta Google.
"Niestabilna praca" kont osobistych, za pośrednictwem których banki komercyjne współdziałają z Bankiem Rosji, zaczęła być rejestrowana rano w poniedziałek 13 września, donosi agencja Interfax, powołując się na służbę prasową regulatora.
We wtorek problemy i utrudniały wciąż trwały. Niemożliwe były regularne operacje banku centralnego z udzielaniem kredytów rublowych i lokowaniem wolnych środków banków na depozytach.
Ze względu na „niestabilną pracę” swoich urządzeń elektronicznych, Bank Rosji zdecydował się we wtorek na przyjmowanie wniosków z banków komercyjnych w formie papierowej i przedłużył termin ich składania do późnego wieczora .
Portal finanz.ru przypomina, że w zeszłym tygodniu Roskomnadzor zaczął blokować sześć usług VPN, w tym popularną Nord VPN, co wywołało falę zakłóceń wśród użytkowników. Jednocześnie informatycy ogłosili częściowe zablokowanie serwerów DNS Google i Cloudflare.