Reklama

Sociale mogą zaszkodzić. Komu i kiedy najbardziej?

Korzystanie z portali społecznościowych jest silniej powiązane ze złym zdrowiem psychicznym nastolatków – wynika z najnowszych badań.

Publikacja: 12.04.2022 07:49

Korzystanie z mediów społecznościowych obniża satysfakcję z życia dzieciom w wieku 11–15 lat

Korzystanie z mediów społecznościowych obniża satysfakcję z życia dzieciom w wieku 11–15 lat

Foto: shutterstock

Według badania przeprowadzonego przez zespół naukowców z Uniwersytetu Cambridge, Uniwersytetu w Oksfordzie oraz niderlandzkiego Donders Institute for Brain, Cognition and Behaviour w pewnym wieku ryzyko związane z nadużywaniem mediów społecznościowych jest wyższe. Zauważono też zasadnicze różnice między chłopcami i dziewczętami.

Grupa naukowców postanowiła sprawdzić, w jaki sposób korzystanie z mediów społecznościowych wpływa na „zadowolenie z życia” osób w wieku od 10 do 21 lat. Badacze z Cambridge przeanalizowali długoterminowe dane dotyczące 17 400 młodych ludzi w Wielkiej Brytanii. Okazało się, że istnieją kluczowe okresy, w których intensywne korzystanie z takich serwisów obniżało poczucie ogólnej satysfakcji z życia. W przypadku dziewcząt najbardziej wrażliwy wiek to od 11 do 13 lat, a chłopców 14 i 15 lat. Naukowcy uważają, że wiąże się to z dojrzewaniem, które u chłopców występują później niż u dziewcząt. Jednak już w wieku 19 lat takie media oddziałują tak samo na młode kobiety, jak i na młodych mężczyzn.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama