Reklama

Muzułmanie kontra „niemoralny” Netflix

Państwa arabskie rejonu Zatoki Perskiej podjęły skoordynowaną akcję przeciwko Netfliksowi. Serwis ma usunąć „obraźliwe” materiały.

Publikacja: 12.09.2022 15:49

Netflix i inne platformy streamingowe dostępne w krajach arabskich muszą usuwać treści „niemoralne”

Netflix i inne platformy streamingowe dostępne w krajach arabskich muszą usuwać treści „niemoralne” lub godzące w rządy

Foto: Gabby Jones - Bloomberg

W imieniu sześciu państw zrzeszonych w Radzie Współpracy Zatoki Perskiej Arabia Saudyjska wydała we wtorek 6 września oświadczenie, w którym poinformowała o krokach podjętych przez Radę wobec Netfliksa. W oświadczeniu stwierdzono łagodnie, że poproszono giganta strumieniowania wideo o usunięcie programów naruszających wartości islamskie, w tym treści skierowane do dzieci.

Własne oświadczenie wydały też Zjednoczone Emiraty Arabskie, które stwierdziły, że Netflix złamał lokalne przepisy i „jest sprzeczny z wartościami społecznymi kraju”. Regulator mediów z ZEA ma monitorować jego treści i podejmie działania, jeżeli lokalne prawo będzie łamane.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama