Disney numerem 1 w streamingu. Klienci się garną, ale straty zaskakująco duże

Disney+, streamingowa platforma będąca największym konkurentem Netfliksa, kończy rok z 167 mln abonentów. Tu mile zaskoczyła analityków. Inwestorów obchodzą jednak bardziej zyski. A tych ciągle brakuje.

Publikacja: 09.11.2022 12:28

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Foto: Bloomberg

235 mln płacących użytkowników platform streamingowych – z takim rezultatem The Walt Disney Company zakończył rok obrotowy 2022 i jego czwarty kwartał. To oznacza, że przez trzy miesiące zakończone 1 października rozrywkowy koncern zdobył 14,6 mln abonentów, a przez rok – 57 mln. 

Disney+, najbardziej znana w Polsce, streamingowa platforma hollywoodzkiej grupy, odpowiadała za gros tego wzrostu: powiększyła grono użytkowników o 12,1 mln. Łącznie 1 października miała ona 164 mln użytkowników. 

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem