Reklama
Rozwiń

Disney numerem 1 w streamingu. Klienci się garną, ale straty zaskakująco duże

Disney+, streamingowa platforma będąca największym konkurentem Netfliksa, kończy rok z 167 mln abonentów. Tu mile zaskoczyła analityków. Inwestorów obchodzą jednak bardziej zyski. A tych ciągle brakuje.

Publikacja: 09.11.2022 12:28

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Foto: Bloomberg

235 mln płacących użytkowników platform streamingowych – z takim rezultatem The Walt Disney Company zakończył rok obrotowy 2022 i jego czwarty kwartał. To oznacza, że przez trzy miesiące zakończone 1 października rozrywkowy koncern zdobył 14,6 mln abonentów, a przez rok – 57 mln. 

Disney+, najbardziej znana w Polsce, streamingowa platforma hollywoodzkiej grupy, odpowiadała za gros tego wzrostu: powiększyła grono użytkowników o 12,1 mln. Łącznie 1 października miała ona 164 mln użytkowników. 

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię