Rosja tworzy odpowiednik YouTube i TikToka. Prawdziwy wysyp podobnych projektów

Największy operator komórkowy Rosji jesienią chce uruchomić własny hosting wideo. Liczy na przyciągnięcie do niego rosyjskiej widowni YouTube i TikToka. Podobne pomysły ma kilka dużych lokalnych firm.

Publikacja: 15.03.2023 16:37

Po tym jak YouTube wyniósł się z Rosji, powstały liczne rosyjskie projekty

Po tym jak YouTube wyniósł się z Rosji, powstały liczne rosyjskie projekty

Foto: Bloomberg

Trzon projektu operatora MTS stanowić będzie już istniejąca usługa strumieniowania gier WASD, którą operator chce udoskonalić. W pierwszym etapie MTS może zainwestować około 1,5–2 mld rubli (88 mln zł-117 mln zł).

- Oprócz transmisji gier na platformie powinny pojawiać się treści tworzone przez użytkowników recenzje filmów, vlogi (blog, w którym główną treścią są filmy), blogi o urodzie i tak dalej - wyjaśnił rozmówca „ Kommersanta”, zaznajomiony z przebiegiem rozwoju projektu. Według niego po restarcie „projekt powinien stać się odpowiednikiem YouTube i TikTok”. Ponowne uruchomienie WASD planowane jest na jesień. Będzie to wymagało rozbudowy parku serwerów, funkcji serwisowych, możliwy jest rebranding – wyjaśnił jeden z rozmówców Kommersanta. Powiedział, że „wymagana ilość mocy obliczeniowej została już zakontraktowana, zespół się powiększa”.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Globalne Interesy
Gigantyczna inwestycja zagraniczna w USA. Trump ogłasza budowę nowych fabryk
Globalne Interesy
Polska w trudnej sytuacji. Microsoft apeluje do Trumpa o zniesienie ograniczeń
Globalne Interesy
Koniec legendy. Microsoft likwiduje Skype, podał datę
Globalne Interesy
OpenAI rusza z przełomowym projektem Orion. DeepSeek odpowiada wojną cenową
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Globalne Interesy
Koniec dominacji Starlinka w kosmosie? Elon Musk ma poważny problem
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”