Tak mocny spadek nastąpił w pierwszym kwartale 2023 r. kiedy Netflix ograniczył udostępnianie logowania i dzielenie się jednym hasłem przez wielu użytkowników. Platforma uspokaja, że spadek jest tymczasowy, zanim dotąd korzystający z innych haseł użytkownicy otrzymają własne konta. Nie wiadomo, jak zareagują na innych rynkach europejskich, gdzie podobny model ma być wprowadzony jeszcze w tym kwartale.
Na początku lutego Netflix wprowadził miesięczną opłatę w wysokości 5,99 euro dla użytkowników w Hiszpanii, którzy udostępnili swoje dane logowania innym. Firma sprawdza, kto i skąd się loguje, właściciel konta dostaje wtedy specjalny kod do weryfikacji. - Oczywiste jest, że ten gwałtowny spadek jest spowodowany tymi zmianami – mówi agencji Bloomberg Dominic Sunnebo, globalny dyrektor ds. analiz w dziale Worldpanel firmy Kantar, dodając, że utrata miliona użytkowników, nawet jeśli większość z nich nie była płatnymi subskrybentami, byłaby ciosem dla serwisu Netflix, zwłaszcza wizerunkowym.