Reklama

Przez walkę z dzieleniem kont Netflix stracił tu aż milion użytkowników

Anulowanie subskrypcji w pierwszym kwartale w Hiszpanii potroiło się w porównaniu z poprzednim okresem - wynika z badań firmy Kantar. Netflix przekonuje, że to zjawisko chwilowe.

Publikacja: 26.04.2023 09:35

Na początku lutego Netflix wprowadził miesięczną opłatę w wysokości 5,99 euro dla użytkowników w His

Na początku lutego Netflix wprowadził miesięczną opłatę w wysokości 5,99 euro dla użytkowników w Hiszpanii, którzy udostępnili swoje dane logowania innym

Foto: Bloomberg

Tak mocny spadek nastąpił w pierwszym kwartale 2023 r. kiedy Netflix ograniczył udostępnianie logowania i dzielenie się jednym hasłem przez wielu użytkowników. Platforma uspokaja, że spadek jest tymczasowy, zanim dotąd korzystający z innych haseł użytkownicy otrzymają własne konta. Nie wiadomo, jak zareagują na innych rynkach europejskich, gdzie podobny model ma być wprowadzony jeszcze w tym kwartale.

Na początku lutego Netflix wprowadził miesięczną opłatę w wysokości 5,99 euro dla użytkowników w Hiszpanii, którzy udostępnili swoje dane logowania innym. Firma sprawdza, kto i skąd się loguje, właściciel konta dostaje wtedy specjalny kod do weryfikacji. - Oczywiste jest, że ten gwałtowny spadek jest spowodowany tymi zmianami – mówi agencji Bloomberg Dominic Sunnebo, globalny dyrektor ds. analiz w dziale Worldpanel firmy Kantar, dodając, że utrata miliona użytkowników, nawet jeśli większość z nich nie była płatnymi subskrybentami, byłaby ciosem dla serwisu Netflix, zwłaszcza wizerunkowym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama