Na początku stanie się to w USA. - Koncern musi przestrzegać nowych kalifornijskich przepisów dotyczących napraw elektroniki - powiedział Brian Naumann, wiceprezes Apple ds. serwisu i operacji, podczas spotkania w Białym Domu.
Części zamienne, narzędzia i dokumenty potrzebne do naprawy urządzeń już wkrótce powinny być dostępne także dla niezależnych warsztatów naprawczych i konsumentów na terenie całego kraju. Prezydent USA Joe Biden zapowiedział wcześniej, że firma będzie wspierać federalne przepisy - „Prawo do naprawy”. Rząd USA stwierdził, że projekt ten stanowi ważny krok w kierunku obniżenia kosztów dla konsumentów.
„Prawo do naprawy” smartfona
Organizacje konsumenckie od lat oskarżają Apple o utrudnianie i kosztowną naprawę urządzeń firmy. Ponadto firma oferowała niewielkie wsparcie przy naprawach. Ale koncern Apple już od jakiegoś czasu zaczął ułatwiać naprawy i dostęp do części zamiennych. Części i instrukcje zostały przekazane niektórym niezależnym warsztatom naprawczym.
W sierpniu Apple wyraził poparcie dla wprowadzenia prawa do naprawy w swoim rodzinnym stanie Kalifornia.
Czytaj więcej
Wiele urządzeń może przestać działać już po dwóch latach, ponieważ producenci nie dostarczają aktualizacji technicznych. Firmy od la temu zaprzeczają, ale problem zajęła się już też Bruksela .