Reklama

Amerykanie mają problemy z Księżycem. Misja załogowa łapie poślizg

Opóźni się pierwszy od przeszło pół wieku załogowy lot na Księżyc. Z kolei realizowany właśnie plan umieszczenia na naturalnym satelicie Ziemi komercyjnego lądownika najprawdopodobniej zakończy się fiaskiem.

Publikacja: 10.01.2024 03:31

Kolejne lądowanie człowieka na Księżycu to cel programu Artemis, realizowanego przez NASA i ESA

Kolejne lądowanie człowieka na Księżycu to cel programu Artemis, realizowanego przez NASA i ESA

Foto: AdobeStock

Najnowsze misje księżycowe prześladuje pech. Firma Astrobotic Technology, która miała zapewnić lądowanie na Srebrnym Globie pierwszego od ponad 50 lat amerykańskiego statku, podała, że finalnie nie podoła temu wyzwaniu. Jej konstrukcja doznała bowiem poważnej usterki w trakcie lotu (start rakiety odbył się w niedzielę). Spółka z Pittsburgha napisała na platformie X (d. Twitter), że przyczyną jest awaria w systemie napędowym, która powoduje krytyczną utratę paliwa. „Zespół podejmuje próby ustabilizowania anomalii (...), analizujemy alternatywne profile misji” – podała Astrobotic.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama