Reklama

Przełomowa chińska AI DeepSeek to pułapka? „Cenzura i utrata prywatności”

Niespodziewany konkurent ChatGPT, który przebojem podbija świat AI, może zbierać mnóstwo danych o użytkownikach i wysyłać je do Chin. Czy DeepSeek jest bezpieczny? Analitycy, którzy przyjrzeli się botowi, łapią się za głowę.

Aktualizacja: 29.01.2025 06:11 Publikacja: 29.01.2025 04:23

Choć DeepSeek bez problemu prowadzi wywody na temat średniowiecznej historii Polski, nie odpowie na

Choć DeepSeek bez problemu prowadzi wywody na temat średniowiecznej historii Polski, nie odpowie na żadne pytania, które są w niesmak Komunistycznej Partii Chin

Foto: Bloomberg

DeepSeek, który pojawił się jako wielki hit oferujący możliwości najlepszych modeli ChatGPT, ale za darmo, skusił miliony internautów do zarejestrowania się i ściągnięcia aplikacji na telefon. Eksperci twierdzą, że w tej historii niebywałego sukcesu jest wiele znaków zapytania. Już wiadomo, że chiński bot mocno cenzoruje swoje odpowiedzi, a z drugiej głęboko sięga do prywatności użytkowników.

– Pierwsze czerwone flagi pojawiły się już podczas testów wstępnej wersji modelu. DeepSeek, mimo oficjalnych zapewnień o wykorzystaniu czystego modelu uczenia ze wzmocnieniem, wykazywał zastanawiające zachowania – mówi nam Aws Naser, założyciel AI Superpowers.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Tak wielkich zwolnień za sprawą AI jeszcze nie było. Gigant IT tnie tysiące etatów
Globalne Interesy
Nowy front wojny o sztuczną inteligencję. Chiny znalazły sposób na blokadę
Globalne Interesy
„Time” wskazał 100 najbardziej wpływowych osób w AI. Polacy na liście i duże zaskoczenie
Globalne Interesy
Szef Nvidii: AI skróci tydzień pracy do 4 dni, część zawodów zniknie
Globalne Interesy
Elon Musk w opałach. Cenni użytkownicy uciekają do konkurencji
Reklama
Reklama