Rewolucja w świecie gier: „Apex Legends” bije „Fortnite’a”

Nie „Player Unknown Battlegrounds” koreańskiego studia Bluehole, czy „Fortnite” od Epic Games, ale „Apex Legends” wyrasta na tegorocznego króla rynku gier.

Publikacja: 19.02.2019 09:16

„Apex Legends” to największy hit w w tym roku

„Apex Legends” to największy hit w w tym roku

Foto: „Apex Legends” to największy hit w w tym roku

Jeszcze kilka tygodni temu ten tytuł kojarzyli tylko nieliczni. Dziś to magnes na graczy z całego świata. Stworzona przez Electronic Arts, potentata tej branży, strzelanka w najpopularniejszym obecnie trybie battle royale (pozostałe dwie gry również reprezentują ten gatunek), osadzona w uniwersum serii „Titanfall”, to absolutny hit początku 2019 r.

CZYTAJ TAKŻE: Kolejna ofiara Fortnite’a. Ogromne zwolnienia pracowników

W ciągu zaledwie paru godzin od premiery ta darmowa gra, której twórcy nie zdecydowali się przeprowadzić żadnej akcji marketingowo-reklamowej, przyciągnęła 1 mln użytkowników. Po trzech dniach było już ich 10 mln, a po tygodniu 25 mln. Gra dostępna na konsole i pecety opanowała również serwis Twitch, zostawiając w tyle „Fortnite’a”.

To fenomen – w tygodniu debiutu „Apex Legends” widzowie serwisu obejrzeli online o 11 mln godzin więcej materiałów z tej gry, niż w przypadku liderującego dotąd dzieła Epic Games. I to mimo że w tym czasie wyemitowano o 600 tys. godzin więcej transmisji „Fortnite’a”. O tym, jak bardzo gracze oszaleli na punkcie „Apex Legends” może świadczyć rekordowa liczba oszukujących. Tylko w dwa tygodnie zablokowano 16 tys. takich użytkowników. To znaczy, że zdarzali się średnio w co 25-tej rozgrywce online.

W ciągu zaledwie paru godzin od premiery ta darmowa gra, której twórcy nie zdecydowali się przeprowadzić żadnej akcji marketingowo-reklamowej, przyciągnęła 1 mln użytkowników

A nic nie zapowiadało takiego sukcesu. Gdy EA kupowało w 2017 r. Respawn Entertainment Studio, które projektowało „Apex Legends”, menedżerowie nie byli przekonani co do sensu wydawania tego tytułu. To dlatego dzień po debiucie (4 lutego) tej gry, akcje EA na giełdzie spadły o ponad 13 proc. Na skutek wielkiego zainteresowania tytułem, w ciągu kolejnych dwóch dni notowania EA skoczyły o jedną czwartą. Eksperci sądzą, że „Apex Legends” może być dla amerykańskiego producenta żyłą złota. Wystarczy powiedzieć, że dzięki grze „Fortnite” Epic Games zarobił ponad 2 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: Producenci gier złapali oddech

„Apex Legends” zgodnie z powiedzeniem „gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”, wyrósł na głównego rywala liderów segmentu gier typu battle royal: „Player Unknown Battlegrounds” i wspomnianego „Fortnite’a”. Sukcesu EA i Respawn nie bagatelizuje wiceprezes Epic Games Mark Rein. Na Twitterze pogratulował konkurentom, pisząc, że spodobała mu się praca, jaką wykonali. „Świetna robota” – napisał. Po czym chwilę później usunął tę wiadomość.

O tym, jak bardzo gracze oszaleli na punkcie „Apex Legends” może świadczyć rekordowa liczba oszukujących. Tylko w dwa tygodnie zablokowano 16 tys. takich użytkowników

Nowy hit zgarnia świetne oceny krytyków. W serwisie Metacritic średnia to 9/10, a więc poziom, jaki osiągają wysokobudżetowe, płatne tytuły. A to nie jest jeszcze ostatnie słowo EA. „Apex Legends” ma pojawić się bowiem również na smartfonach (w wersjach na iOS i Androida).

Jeszcze kilka tygodni temu ten tytuł kojarzyli tylko nieliczni. Dziś to magnes na graczy z całego świata. Stworzona przez Electronic Arts, potentata tej branży, strzelanka w najpopularniejszym obecnie trybie battle royale (pozostałe dwie gry również reprezentują ten gatunek), osadzona w uniwersum serii „Titanfall”, to absolutny hit początku 2019 r.

CZYTAJ TAKŻE: Kolejna ofiara Fortnite’a. Ogromne zwolnienia pracowników

Pozostało 87% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema