Aktualizacja: 17.02.2025 12:33 Publikacja: 23.06.2019 09:32
Na niedawnych największych na świecie targach branży gier E3 w Los Angeles Chińczycy byli jeszcze przekonani o swoim prymacie na rynku
Foto: Bloomberg
Z najnowszego zestawienia firmy Newzoo płyną ciekawe wnioski. Widać na przykład, że zmienił się lider: Chiny zostały zdetronizowane przez USA. To właśnie Stany Zjednoczone w przeszłości były liderem, ale cztery lata temu na pierwszą pozycję wskoczyły Chiny. Ich przewaga początkowo rosła, ale wraz ze wzrostem cenzury (co mocno przyblokowało tamtejszy rynek gier) przestrzeń między dwoma największymi rynkami się zawężała, aż szala przechyliła się na stronę Stanów Zjednoczonych. Według najnowszego zestawienia ich rynek gier w tym roku osiągnie wartość 36,9 mld dolarów, a chiński 36,5 mld dolarów. Kolejne kraje od tych dwóch gigantów dzieli przepaść. Na trzecią w rankingu Japonię przypada „tylko” 19 mld dolarów.
Brytyjski deweloper Sports Interactive, twórca serii Football Manager poinformował o odwołaniu premiery najnowszej wersji gry. Wcześniej planowana na jesień ubiegłego roku premiera Football Managera 2025 była kilkukrotnie przekładana
Chciałem, aby fotele Diablo Chairs stały się symbolem stylu, odważnego designu i niezawodności. Bez wątpienia było to przełomowe podejście, co szybko potwierdził rynek, podążając za nami – mówi Paweł Nowak, właściciel Domator24.com i marek Diablo Chairs oraz Jan Nowak.
Zeszły rok był pełen rozczarowań. Ten zapowiada się ciekawiej. Gracze czekają na premierę „The Alters” i wieści w sprawie nowego „Wiedźmina”.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Przychody ze sprzedaży "Frostpunka 2" od 11 bit studios przekroczyły już nakłady poniesione na produkcję i marketing, ale premiera i tak jest rozczarowaniem - uważają analitycy. Wycena akcji spółki stopniała w poniedziałek o ponad jedną trzecią.
AI wdziera się do studiów gamingowych. Producenci jednak uspokajają: tworzenie cyfrowej rozrywki opiera się na kreatywności, której boty jeszcze długo nie będą w stanie osiągnąć.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) do gier video pozwoli na rozwój rynku gamingowego, ale niesie też za sobą ryzyka prawne.
Saudyjczycy powiedzieli sobie wprost, że tylko z gamingu i e-sportu chcą wygenerować do 2030 roku co najmniej 1 proc. PKB i 39 tys. miejsc pracy – mówi Mieszko Rajkiewicz, doktorant na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
Robert Lewandowski pomaga nam w budowaniu relacji z chińskimi partnerami – mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.
W końcu sierpnia została zamknięta transakcja nabycia większościowych udziałów w Techlandzie przez chiński Tencent, giganta branży gamingowej.
18-latek zainwestował całą wypłatę w skrzynki z losowymi przedmiotami w grze Counter-Strike: Global Offensive i zdobył jeden z najcenniejszych akcesoriów.
Notowania CD Projektu spadły najniżej od pół roku. Zdaniem Piotra Bogusza z biura Erste Securities Polska problemy z grą Project Sirius jeszcze będą ciążyć spółce.
Profesjonalne zawody na całym świecie w tym roku ma oglądać ponad 0,5 mld osób. Nad Wisłą kolejne firmy inwestują w tę branżę, a bukmacherzy notują w tym segmencie trzycyfrowe wzrosty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas