USA znów największym rynkiem. Chiny w tyle

Największy udział w globalnym rynku gier nadal mają produkcje na urządzenia mobilne, ale najwyższą dynamikę widać w segmencie konsolowym. Coraz mocniej rysuje się też trend grania w chmurze. Ten segment ma świetne perspektywy.

Publikacja: 23.06.2019 09:32

Na niedawnych największych na świecie targach branży gier E3 w Los Angeles Chińczycy byli jeszcze pr

Na niedawnych największych na świecie targach branży gier E3 w Los Angeles Chińczycy byli jeszcze przekonani o swoim prymacie na rynku

Foto: Bloomberg

Z najnowszego zestawienia firmy Newzoo płyną ciekawe wnioski. Widać na przykład, że zmienił się lider: Chiny zostały zdetronizowane przez USA. To właśnie Stany Zjednoczone w przeszłości były liderem, ale cztery lata temu na pierwszą pozycję wskoczyły Chiny. Ich przewaga początkowo rosła, ale wraz ze wzrostem cenzury (co mocno przyblokowało tamtejszy rynek gier) przestrzeń między dwoma największymi rynkami się zawężała, aż szala przechyliła się na stronę Stanów Zjednoczonych. Według najnowszego zestawienia ich rynek gier w tym roku osiągnie wartość 36,9 mld dolarów, a chiński 36,5 mld dolarów. Kolejne kraje od tych dwóch gigantów dzieli przepaść. Na trzecią w rankingu Japonię przypada „tylko” 19 mld dolarów.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?