Nintendo ofiarą niedoboru chipów. Potężny spadek sprzedaży konsol

W japońskiego potentata uderzył mocno globalny niedobór chipów, który niszczy łańcuchy dostaw.

Publikacja: 08.11.2021 16:25

Figurki bohaterów gier Nintendo na lotnisku Kansai pod Osaką.

Figurki bohaterów gier Nintendo na lotnisku Kansai pod Osaką.

Foto: Bloomberg

Japoński koncern obniżył prognozę sprzedaży swojej popularnej konsoli Switch o około 6 procent. Obecnie spodziewa się sprzedać 24 miliony sztuk do końca roku podatkowego, który kończy się w marcu 2022 roku. Poprzednia prognoza zakładała sprzedaż 25,5 miliona sztuk konsoli. Korekta prognozy wynika z niedoboru chipów używanych w sprzęcie, co spowodowało problemy produkcyjne -podała firma w prezentacji wyników.

Poza niedoborem półprzewodników także pandemia koronawirusa stwarza stan ciągłej niepewności i grozi zakłóceniami w produkcji oraz wysyłce Switch.

Nintendo nadal planuje zadowolić swoich inwestorów, sprzedając więcej oprogramowania do gier – informuje CNN. Koncern podniósł swoje prognozy dla tej części biznesu o około 5 procent, szacując sprzedaż na 200 milionów sztuk do końca roku podatkowego. Firma utrzymała ogólną prognozę sprzedaży netto, ale podniosła prognozy dotyczące zysków. Obecnie przewiduje niewielki skok zysku operacyjnego do 520 miliardów jenów (około 4,6 miliarda dolarów), a także wzrost dywidendy o 60 jenów (53 centy).

Czytaj więcej

Facebook, Samsung, Netflix… Nowi gracze zmienią rynek gier

Według najnowszego raportu Nintendo od kwietnia do końca września sprzedaż spadła o około 19 proc. do 624,2 miliarda jenów (5,5 miliarda dolarów) w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Zyski spadły o prawie 25 proc. do 219,9 miliarda jenów (1,9 miliarda dolarów). Sprzedaż jej platform do gier spadła o prawie 20% w porównaniu z ubiegłym rokiem, „kiedy „Animal Crossing: New Horizons” znacząco napędzał cały biznes Nintendo Switch.

Nintendo było jednym z największych zwycięzców pandemii w zeszłym roku, a przebojowa gra „Animal Crossing” pomagała zapewnić rozrywkę ludziom zamkniętym przez koronawirusa w domach. Gra, której akcja rozgrywa się na idyllicznej wyspie i pozwala użytkownikom łowić ryby, łapać robaki i bawić się z przyjaciółmi na plaży, była sensacją przez wiele miesięcy. Wraz ze stopniowym wygaszaniem pandemii spadłą także ilość osób grających w „Animal Crossing”. Średnio sprzedaż spadłą o 10 proc. na całym świecie.

Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku