Oglądanie gier to nowy świetny biznes i magnes na sponsorów

E-sport już dawno przestał być tylko zabawą. Nową dyscypliną sportu pasjonuje się już na świecie 380 mln ludzi. W tym roku branża po raz pierwszy wypracuje ponad 1 mld dol. przychodu.

Publikacja: 27.12.2018 19:14

Rywalizacja na 5GX Festiwal w Korei. E-sport jest już niezwykle popularny w Azji. Z impetem wchodzi

Rywalizacja na 5GX Festiwal w Korei. E-sport jest już niezwykle popularny w Azji. Z impetem wchodzi też do Polski

Foto: Bloomberg

W gry wideo można nie tylko grać. Można również oglądać, jak robią to inni, profesjonalni gracze. To stosunkowo młode zjawisko dzięki internetowi i transmisjom na takich portalach jak Twitch (każdego miesiąca swoje gry streamuje tam już ponad 3 mln osób), a także masowym imprezom, jak ESL One czy Intel Extreme Masters (ich tegoroczne edycje przyciągnęły do katowickiego Spodka ok. 170 tys. widzów), w błyskawicznym tempie rozprzestrzeniło się po świecie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego