Fatalne oceny „Cyberpunka” na konsole. Firma przeprasza, panika na giełdzie

Nowa gra CD Projektu w wersji na PlayStation 4 i Xbox One zbiera negatywne recenzje. Inwestorzy rzucili się do wyprzedaży akcji studia.

Publikacja: 14.12.2020 09:09

Fatalne oceny „Cyberpunka” na konsole. Firma przeprasza, panika na giełdzie

Foto: Bloomberg

Po mocnej przecenie z czwartku i piątku, w poniedziałek kurs studia spadł jeszcze niżej. Kilka minut po rozpoczęciu sesji za akcję trzeba zapłacić 240 zł, co oznaczało spadek aż o 25 proc. Po godzinie spadki nieco wyhamowały – do 18 proc. Wyprzedaży towarzyszył bardzo wysoki wolumen. W ciągu niecałej godziny właściciela zmieniły już akcje o wartości sięgającej 300 mln zł, co stanowiło ponad połowę obrotu na całym WIG20. Ostatecznie sesja zakończyła się spadkiem o blisko 8 proc.

Obserwowana przecena ma związek z negatywnymi ocenami „Cyberpunka” na konsole. W piątek wieczorem na portalu Metacritic odblokowano użytkownikom możliwość oceny nowej gry CD Projektu „Cyberpunk 2077”, która dzień wcześniej zadebiutowała na rynku. W sobotę wieczorem wersja gry na PlayStation4 średnio miała 2,5 pkt, a na Xbox One 3,1 pkt  – w dziesięciostopniowej skali. Studio na bieżąco poprawia grę, co pomaga ocenom, ale nadal się one negatywne. W poniedziałek rano wersja gry na PlayStation4 średnio ma 2,8 pkt, a na Xbox One 3,7 pkt. Gracze narzekają przede wszystkim na błędy i problemy z płynnością gry.

CZYTAJ TAKŻE: Zmarnowana cyberszansa

Wyższe oceny zbiera wersja na komputery PC – średnia (z niemal 14 tys. opinii) na Metacritic wynosi aktualnie 6,8 pkt. Wzrosła ocena na portalu Steam. W czwartek rano gra startowała od 71 proc. pozytywnych opinii. W sobotę wieczorem odsetek ten (bazujący na niemal 120 tys. recenzji) wynosił 79 proc. W poniedziałek rano średnia z ponad 154 tys. opinii to nadal 79 proc.

Z kolei średnia ocena gry przez recenzentów na Metacritic podczas premiery wynosiła 91 pkt (na 100), a w kolejnych dniach spadła do 90 pkt. Obecnie utrzymuje się na takim właśnie poziomie.

CD Projekt zareagował na falę krytyki, jaka wylała się na studio po tym jak na rynek zaczęły trafiać negatywne opinie dotyczące wersji konsolowych „Cyberpunka”. W mediach społecznościowych pojawiło się dziś oświadczenie zarządu. Przeprasza w nim graczy za to, że w wersjach konsolowych pojawiają się błędy.

CZYTAJ TAKŻE: Kupił pracownikom „Cyberpunka” i dał dzień wolny na grę

„Powinniśmy poświęcić więcej uwagi temu, żeby gra działała lepiej na PS4 i Xbox One” –czytamy w oświadczeniu. Zarząd deklaruje, że część problemów i błędów już została usunięta. Zasygnalizował również, że na horyzoncie są dwie „łatki”- pierwsza ukaże się w styczniu, a następna w lutym.

„ Poprawki nie sprawią, że gra na konsolach poprzedniej generacji będzie odbywała się tak samo, jak na komputerze osobistym o wysokich parametrach czy na konsolach nowej generacji, ale będzie to doświadczenie bliższe im niż obecnie. Docenimy to, jeśli dacie nam szansę. Natomiast jeśli nie jesteście zadowoleni z gry na konsole i nie chcecie czekać na aktualizację, możecie zwrócić się po zwrot pieniędzy” – zadeklarował zarząd.

„Cyberpunk” był najbardziej wyczekiwaną grą na świecie w tym roku. W przedsprzedaży zamówiono około 8 mln sztuk, co pozwoliło już zwrócić wszystkie nakłady na grę.

CZYTAJ TAKŻE: Elon Musk rozgoryczony „Cyberpunkem”

W ciągu ostatnich 7 dni kapitalizacja spółki stopniała aż o 20 mld zł z rekordowego poziomu 46 mld zł (zanotowanego dokładnie tydzień temu), a tylko w ciągu dzisiejszej sesji wartość studia stopniała o 6 mld zł.

Po mocnej przecenie z czwartku i piątku, w poniedziałek kurs studia spadł jeszcze niżej. Kilka minut po rozpoczęciu sesji za akcję trzeba zapłacić 240 zł, co oznaczało spadek aż o 25 proc. Po godzinie spadki nieco wyhamowały – do 18 proc. Wyprzedaży towarzyszył bardzo wysoki wolumen. W ciągu niecałej godziny właściciela zmieniły już akcje o wartości sięgającej 300 mln zł, co stanowiło ponad połowę obrotu na całym WIG20. Ostatecznie sesja zakończyła się spadkiem o blisko 8 proc.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt