Aktualizacja: 19.04.2025 22:09 Publikacja: 12.10.2021 02:21
Komercyjne loty X-59, cichym naddźwiękowym samolotem, mają być możliwe już za kilka lat. Testy ruszą w 2022 r.
Foto: Staff Sgt. Kate Thornton
Lockheed Martin X-59 QueSST to doświadczalny naddźwiękowy samolot, który konstruowany jest w ramach programu NASA – Quiet Supersonic Technology. Maszyna ma służyć badaniom redukcji tzw. gromu dźwiękowego, charakterystycznego hałasu, który towarzyszy np. myśliwcom przy przekraczaniu bariery dźwięku.
X-59, nazywany też cichym naddźwiękowcem, wyposażony będzie w wiele rozwiązań redukujących hałas, a jednym z nich będą cyfrowe okna. NASA, by wygłuszyć pojazd, zrezygnowała z przedniej szyby. Nowy system, opracowany wraz z Lockheed Martin Skunk Works, pozwoli zredukować uderzenia dźwiękowe do ledwo słyszalnego odgłosu.
Podczas konferencji i wystawy AUSA Annual Meeting & Exhibition 2022, która odbywa się w dniach 10-12 październik...
Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) pracuje nad nowatorską formą zasłony dymnej. Rozwiązanie to wy...
Maspex wspiera zrównoważone rolnictwo i pracuje nad nową odmianą ogórka gruntowego oraz nowatorskimi kiszonkami.
Amerykańska firma postanowiła wykorzystać góry najbardziej kłopotliwych plastikowych śmieci do stworzenia czegoś...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Podczas Paris Polish Tech Day przedstawiono polski system innowacji, omówiono możliwości współpracy polskich i p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas