Aktualizacja: 11.05.2025 16:26 Publikacja: 12.10.2021 02:21
Komercyjne loty X-59, cichym naddźwiękowym samolotem, mają być możliwe już za kilka lat. Testy ruszą w 2022 r.
Foto: Staff Sgt. Kate Thornton
Lockheed Martin X-59 QueSST to doświadczalny naddźwiękowy samolot, który konstruowany jest w ramach programu NASA – Quiet Supersonic Technology. Maszyna ma służyć badaniom redukcji tzw. gromu dźwiękowego, charakterystycznego hałasu, który towarzyszy np. myśliwcom przy przekraczaniu bariery dźwięku.
X-59, nazywany też cichym naddźwiękowcem, wyposażony będzie w wiele rozwiązań redukujących hałas, a jednym z nich będą cyfrowe okna. NASA, by wygłuszyć pojazd, zrezygnowała z przedniej szyby. Nowy system, opracowany wraz z Lockheed Martin Skunk Works, pozwoli zredukować uderzenia dźwiękowe do ledwo słyszalnego odgłosu.
Podczas konferencji i wystawy AUSA Annual Meeting & Exhibition 2022, która odbywa się w dniach 10-12 październik...
Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) pracuje nad nowatorską formą zasłony dymnej. Rozwiązanie to wy...
Maspex wspiera zrównoważone rolnictwo i pracuje nad nową odmianą ogórka gruntowego oraz nowatorskimi kiszonkami.
Amerykańska firma postanowiła wykorzystać góry najbardziej kłopotliwych plastikowych śmieci do stworzenia czegoś...
Podczas Paris Polish Tech Day przedstawiono polski system innowacji, omówiono możliwości współpracy polskich i p...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas