Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy zbierają dane, ale… nie wiedzą po co

Prawie 100 proc. dużych i średnich firm w Polsce przyznaje, że gromadzi dane. Aż 60 proc. zapytanych deklaruje ich wykorzystanie w analityce biznesowej. To dobry wynik. Zaskoczenie budzi jednak to, co dalej dzieje się z tymi zbiorami.

Publikacja: 15.01.2019 00:39

Firmy zbierają dane, ale… nie wiedzą po co

Foto: Adobe Stock

W większości przypadków nie dzieje się nic. Do stosowania rozwiązań z zakresu Big Data przyznaje się tylko – w zależności od wielkości – od 11 do 16 proc. rodzimych firm.

Z badania OVH i Intela wynika, że głównym powodem niskiego zainteresowania Big Data jest „brak takiej potrzeby” – jak odpowiedziało aż 77,5 proc. ankietowanych. O braku kompetencji mówi tylko 10 proc. firm, a na zbyt wysokie koszty wprowadzenia takiego rozwiązania zwraca uwagę jedynie 2 proc. respondentów. – Mimo obiegowych opinii, że na te najbardziej zaawansowane rozwiązania stać tylko największych i że jest to główny czynnik odstraszający małe i średnie przedsiębiorstwa, nasze badanie pokazuje, że przyczyna może leżeć gdzie indziej. Polscy przedsiębiorcy nie dostrzegają korzyści płynących z wdrożenia Big Data – mówi Robert Paszkiewicz, dyrektor sprzedaży OVH Polska.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
IT
Dni wolne od pracy 2025/2026. Kiedy zaplanować długi urlop?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
IT
Koniec z centrami danych na Ziemi? Google chce umieścić AI w kosmosie
IT
Przewodnik dla żurnalisty. Jak chronić media i ich odbiorców w dobie AI?
IT
ING Hubs Poland tworzy nowy zespół do obsługi międzynarodowych procesów zakupowych
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
IT
Huragan Melissa uderzył, polski internet szaleje. Uwięziony znany polski aktor
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama