Reklama
Rozwiń
Reklama

IT akceleratorem pocztowych zmian

Poczta Polska ewoluuje w kierunku nowoczesnego operatora – nie tylko logistycznego, ale również cyfrowego. Celem spółki jest zbilansowanie kurczących się przychodów z listów m.in. dynamicznie rosnącym segmentem paczek.

Publikacja: 16.12.2019 21:00

IT akceleratorem pocztowych zmian

Foto: mat. pras.

Poczta Polska (PP) znalazła się w kluczowym etapie swojego rozwoju, z firmy kojarzącej się głównie z dostarczaniem korespondencji, przekształca się w operatora, który może świadczyć wiele nowoczesnych usług. Idea jest taka, by motorem napędowym państwowej spółki, zamiast listów, stały się paczki. Segment kurierski szybko rośnie, co jest m.in. zasługą boomu na rynku e-commerce.

Ale PP zamierza wykorzystać również inny rynkowy trend – cyfryzację usług. To nieodzowne, jeśli operator nie chce paść ofiarą tzw. e-substytucji (zastępowanie listów korespondencją elektroniczną).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
IT
Przewodnik dla żurnalisty. Jak chronić media i ich odbiorców w dobie AI?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
IT
ING Hubs Poland tworzy nowy zespół do obsługi międzynarodowych procesów zakupowych
IT
Huragan Melissa uderzył, polski internet szaleje. Uwięziony znany polski aktor
IT
Grokipedia wystartowała. Elon Musk rzuca wyzwanie Wikipedii
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
IT
Kiedy przysługuje dzień wolny za 1 listopada?
Reklama
Reklama