– Dzięki świetnej współpracy naszych zespołów wdrożenie platformy dla UPC udało się zrealizować w bardzo krótkim czasie (sześciu tygodni). Objęło ono kwestie techniczne, konteneryzację aplikacji i jej uruchomienie w środowisku produkcyjnym, a to wszystko udało się zrealizować pomimo utrudnionych warunków wywołanych przez pandemię – podkreśla Mariusz Chudy, dyrektor zarządzający, Intelligent Cloud & Infrastructure, Accenture.
Coraz więcej firm decyduje się na chmurę hybrydową będącą pomostem pomiędzy chmurą prywatną i publicznąShutterstock
cyfrowa.rp.pl
Pierwszym rozwiązaniem biznesowym, które będzie wykorzystywać platformę Anthos, ma być nowy, cyfrowy system samoobsługowy dla klientów UPC. Wykorzystuje on nowoczesne technologie takie jak PWA (ang. progressive web application), architekturę opierającą się na mikroserwisach czy podejście typu headless. W systemach typu self-care skalowalność jest bardzo istotnym parametrem, ponadto kontenery osadzone na platformie Anthos wspierają szybkie, automatyczne testowanie i wdrażanie zmian.
Szybciej i taniej
Wdrożenie Anthosa, według firmy analitycznej Forrester, pozwala firmom skrócić czas wprowadzania na rynek nowych rozwiązań nawet trzynastokrotnie. Rozwiązanie przynosi też wymierne, milionowe oszczędności. Z szacunków Forrestera wynika, że rok po wdrożeniu duże przedsiębiorstwa mogą zaoszczędzić kwotę 2,6–11,6 mln dolarów. Po dwóch latach wartość ta rośnie do 5,8–17 mln dolarów, a po trzech jest już w przedziale 15,3–42,8 mln dolarów. Oszczędności te są możliwe dzięki szybszemu tworzeniu, testowaniu i wdrażaniu aplikacji, ujednoliconemu tworzeniu polityki i zarządzaniu nią oraz dzięki zautomatyzowanym operacjom na platformach – wymieniają eksperci. Z ich założeń wynika, że wcześniej deweloperzy spędzali aż 65 proc. swojego czasu na działaniach „niekodujących”. Anthos może znacząco zmniejszyć tę nieefektywność, skracając czas przeznaczany na takie czynności do 50 proc.
Szacuje się też, że przed wdrożeniem Anthosa inżynierowie i programiści zajmujący się bezpieczeństwem spędzali średnio około 25 proc. swojego czasu na wdrażaniu zasad bezpieczeństwa. Nowa platforma umożliwi znaczące skrócenie tego czasu: według różnych założeń do 10 proc. lub nawet do zaledwie 1 proc. Produktywni programiści i wydajni operatorzy mogą lepiej spożytkować swój czas. Dzięki temu mogą częściej modyfikować i aktualizować aplikacje, a także dodawać nowe funkcje, poprawiając tym samym jakość usług świadczonych przez ich firmę.
Cyfryzacja i inwestycje
Nowa platforma od Google z powodzeniem znajdzie zastosowanie w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia, energetyka, telekomunikacja, handel detaliczny, produkcja czy sektor paliwowy. Generalnie jej adresatem są wszystkie te przedsiębiorstwa, które chcą zmodernizować swój biznes, wpisując się w scenariusz transformacji cyfrowej. Firmy, które zlekceważą te trendy, pogorszą swoją pozycję konkurencyjną. Mogą nawet wypaść z rynku.