Reklama

Złodziej w mailu do prezesa

Poczta elektroniczna stała się jedną z podstawowych i najbardziej uniwersalnych metod komunikacji zarówno w firmach, jak i w organizacjach sektora publicznego. Przestępcy potrafią to skutecznie wykorzystać.

Publikacja: 15.02.2021 19:28

Złodziej w mailu do prezesa

Foto: mat. pras.

E-mail jest bardzo szybki – niezależnie od odległości, wiadomość zwykle dociera do adresata w ciągu kilku sekund, czasem minut – co w gospodarce ma ogromną wagę, gdyż pozwala przyspieszyć niemal wszystkie procesy biznesowe. Poza tym, w przeciwieństwie do rozmowy telefonicznej czy osobistej, jest to jednak forma pisemna. Dlatego poczta elektroniczna niemal całkowicie wyparła tradycyjne przesyłki listowe i faksy, których zastosowanie zostało ograniczone do bardzo specyficznych sytuacji.

Niestety, cyberprzestępcy dobrze wiedzą, że choć mailom ufamy, to można je stosunkowo łatwo sfałszować – zwłaszcza jeżeli ofiara nie jest odpowiednio chroniona przez systemy bezpieczeństwa i nie jest dostatecznie uważna. Nic dziwnego, że wg raportu „Spear Phishing: Top Threats and Trends Vol. 5 – Najlepsze praktyki obrony przed ewoluującymi atakami” firmy Barracuda Networks, ataki wykorzystujące pocztę elektroniczną przeciwko „grubym rybom”, także członkom zarządów i innym decydentom – tzw. BEC, od ang. Business Email Compromise – stają się coraz częstsze. O ile w 2019 r. stanowiły ok. 7 proc. wszystkich ataków typu spear phishing, o tyle w roku ubiegłym było to już 12 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
IT
Zainteresowanie Polaków Strefą Gazy gwałtownie rośnie. Czego szukają w sieci?
IT
Firmy alarmują: to już koniec CV i rekrutacyjny chaos. ChatGPT w służbie kandydatów
IT
Uwaga na takie wiadomości WhatsApp. Wojska Obrony Cyberprzestrzeni wydały specjalny komunikat
IT
Cybermistrzostwa Europy ruszyły. Gospodarzem jest Warszawa
IT
„Dzień Chłopaka” wygra z „Dniem Kobiet”? To może być nowy hit e-handlu
Reklama
Reklama