SuccessFactors elastyczne i skalowalne oprogramowanie dla HR
SuccessFactors to innowacyjne, niezależne rozwiązanie w modelu abonamentowym (SaaS) oferowane przez SAP, które wspiera rozwój kapitału ludzkiego. Jako narzędzie w modelu chmury dostępne jest przez przeglądarkę internetową. SuccessFactors składa się z wielu modułów, takich jak: oceny i cele pracownicze, zarządzanie wynagrodzeniami, szkolenia, rekrutacja, onboarding, employee central, sukcesja i rozwój, analityka i raportowanie. Modułowa budowa pozwala zastosować oprogramowanie nie tylko w dużych firmach, ale też w firmach z sektora MŚP. Mniejsze przedsiębiorstwa mogą dostosować rozwiązanie do swoich potrzeb biznesowych oraz możliwości finansowych i rozpocząć przygodę z Success Factors od dowolnego komponentu, rozbudowując je o kolejne elementy w dowolnym momencie, jeśli zajdzie taka konieczność. Natomiast w przypadku wzrostu liczby pracowników system nie wymaga rozbudowy, a jedynie dokupienia subskrypcji.
– W momencie gdy firma ma potrzebę realizowania jedynie pojedynczego procesu takiego jak np. oceny pracowników, może wdrożyć tylko moduł dotyczący ocen pracowników, natomiast jeżeli chciałaby się skupić na samym etapie rekrutacji i onboardingu może wybrać tylko takie moduły. Model, który często spotykamy na rynku rozwiązań SAP to tzw. hybrydy, czyli połączenie twardych procesów HR, takich jak np. listy płac funkcjonujących w systemie ERP z miękkim HR dotyczącym rozwoju pracownika, onboardingu i szkoleń, które są realizowane w systemie Success Factors. Za pomocą standardowych narzędzi integracyjnych dane można wymieniać między systemami – mówi Paulina Kopcińska, konsultantka SAP HCM/SF w Hicron.
Wszyscy korzystają na wdrożeniu
SuccessFactors zapewnia sporo korzyści zarówno pracownikom jak i działom HR oraz samym organizacjom. Przede wszystkim buduje kulturę przedsiębiorstwa jako zorientowanego na rozwój pracownika. Pracownik może tu realizować swoje indywidualne cele, które jednocześnie są zbieżne z celami firmy. W systemie SuccessFactors każdy zatrudniony jest w stanie sprawdzić jakie ma możliwości rozwoju zawodowego i wybrać dla siebie szkolenia lub indywidualną ofertę e-learningu. Może też zobaczyć jakie projekty są aktualnie realizowane i w które z nich mógłby się zaangażować. No i co ważne: wszystkie usługi HR: te twarde i te miękkie są stale dostępne online. – Korzyścią dla pracownika jest na pewno tworzenie więzi w samej organizacji oraz szybki i łatwy kontakt z kadrami, ponieważ niemal wszystkie sprawy personalne w ramach organizacji można załatwić zdalnie – mówi Paulina Kopcińska.
SuccessFactors jest dla działu HR narzędziem wspomagającym budowę silnej marki pracodawcy (employer branding), co pozwala wyróżnić się na rynku pracy i przyciągnąć najlepszych kandydatów, a w przypadku obecnych pracowników sprawia, że uznają swoje środowisko pracy za atrakcyjne dla rozwoju kariery. Jak podaje raport HR 2019 Employee Experience według badań Instytutu Gallupa 36% kandydatów uważa markę pracodawcy za jeden z kluczowych czynników ułatwiających podjęcie decyzji o zatrudnieniu.
Kolejna ważna korzyść to dostarczanie dobrego doświadczenia pracownikom (employee experience) na każdym etapie procesu zatrudnienia.
SuccessFactors zapewnia też profity dla całej organizacji dzięki optymalnemu połączeniu ludzi, umiejętności, zadań i potrzeb biznesowych. Pomaga utrzymać zmotywowaną, zaangażowaną i przeszkoloną załogę, a jak wiadomo, posiadanie talentów o właściwych umiejętnościach i zaspokojenie pojawiającego się zapotrzebowania na wiedzę jest dziś, przy stale rosnących wymaganiach i szybko pojawiających się nowych technologiach warunkiem istotnym dla działania i konkurencyjności biznesu. To droga do budowy inteligentnego przedsiębiorstwa XXI wieku.