Reklama
Rozwiń

Wyciek z aplikacji randkowej. Szok w konserwatywnej Japonii

Najbardziej popularna japońska aplikacja do swatania Omiai została zhakowana. Prawdopodobnie ujawniono dane osobowe ponad 1,71 mln właścicieli kont.

Publikacja: 24.05.2021 10:21

Wyciek z aplikacji randkowej. Szok w konserwatywnej Japonii

Foto: afp

Firma Net Marketing, która jest właścicielem aplikacji randkowej Omiai, poinformowała, że odkryła nieautoryzowany dostęp do swoich serwerów. Do ataku doszło w kwietniu tego roku.

Hakerzy dostali się do kont około 1,71 mln klientów aplikacji. Przestępcy uzyskali dostęp do zdjęć dokumentów tożsamości używanych do potwierdzenia wieku użytkowników, w tym prawa jazdy, kart ubezpieczeniowych i paszportów. Firma zapewnia, że dane kart kredytowych nie wyciekły – informuje Bloomberg.

CZYTAJ TAKŻE: Szczepionki ratują biznes randkowy. Tinder liczy na gorące lato

Aplikacja Omiai jest jedną z najbardziej popularnych w Japonii aplikacji do swatania. Ma około 5 mln użytkowników i chwali się 50 mln skojarzonych par. Dostęp dla kobiet jest darmowy, ale aplikacja generuje przychody pobierając opłaty od mężczyzn. Najtańszy abonament kosztuje 3980 jenów (około 135 złotych) za miesiąc.

Japoński rynek aplikacji randkowych urósł ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich czterech lat i oczekuje się, że do 2025 roku wzrośnie o kolejne 70 proc. do 106 miliardów jenów w porównaniu do 2020 roku, wynika z badania firmy CyberAgent Inc., która także ma własną aplikację randkową.

Omiai współpracuje z kilkoma gminami w Japonii, tworząc partnerstwa projektowe z kilkoma miastami i organizując spotkania randkowe, aby zachęcić ludzi nie tylko do szukania partnerów, ale także rozważania przeniesienia się na obszary wiejskie po ślubie – informuje Bloomberg.

IT
IT
Planowanie infrastruktury IT w MŚP
IT
Jak uczynić zakupy w internecie bezpiecznymi. Niska świadomość klientów
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
IT
Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku